مشکلات ساخت و ساز مسکن امید در حاشیه کلان شهرها

آرش توکلی
1398/02/08
238
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشکلات ساخت و ساز مسکن امید در حاشیه کلان شهرها

دولت های گذشته به منظور تامین سرپناه و مسکن مردم اقدام به شروع پروژه های مسکن مهر در بیرون شهرها نمودند. این طرح در نگاه اول بسیار مثبت ارزیابی شد

دولت های گذشته به منظور تامین سرپناه و مسکن مردم اقدام به شروع پروژه های مسکن مهر در بیرون شهرها نمودند. این طرح در نگاه اول بسیار مثبت ارزیابی شد و به اعتقاد برخی از کارشناسان موجب رونق بازار مسکن می شد. اما با شروع ساخت و ساز واحدهای مسکونی مسکن مهر، مشکلات ناشی از عدم پیش بینی زیر ساخت ها، حمل نقل و مراکز بیمارستانی و آموزشی پدید آمد و پیمانکاران این پروژه نیز از مصالح ساختمانی با کیفیتی برای ساخت این خانه ها استفاده نکردند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، در سال های 94 تا 98 بخش عمده ای از بودجه وزارت راه و شهرسازی به مسکن مهر اختصاص یافت ولی این طرح به دلیل عدم پیش بینی مشکلات و زیر ساخت ها به صورت نیمه کاره باقی ماند. با شروع کار دولت تدبیر و امید، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگویی با انتقاد از این طرح، از پروژه جدید دولت با عنوان مسکن امید در راستای خانه دار شدن مردم خبر داد و خاطر نشان کرد: دولت هیچ برنامه ای برای تکمیل و تحویل آپارتمان های نیمه کاره مسکن مهر نخواهد داشت.
سیاست جدید دولت، ساخت مسکن امید در درون شهرها یعنی در بافت فرسوده تدوین شد و در برخی از نقاط پایتخت این طرح به صورت آزمایشی اجرا شد. اما پس از از آن وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت 6 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن امید در شهر جدید پردیس تعریف و عملیات اجرایی آن را آغاز کند.
پردیس از شهرهای جدید اطراف تهران است که به دلیل مشکل انتقال آب شرب با بحران عدم سکونت در خانه های دولتی ساز (مسکن مهر) مواجه است. اما اکنون قرار شده که باز هم ساخت و ساز مسکونی با عنوان مسکن امید در پردیس صورت پذیرد.
حال سوال اصلی کارشناسان این است که چرا دولت که از ناکارآمدی و مشکلات ناشی از ساخت مسکن مهر در دولت گذشته انتقاد کرده بود، در حال اجرای طرح مسکن امید در همان مناطق بیرون شهر که امکانات اولیه زندگی ندارند، می باشد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.