رکود خرید و فروش آپارتمان در شمال تهران

آرش توکلی
1398/04/25
241
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رکود خرید و فروش آپارتمان در شمال تهران

در چند ماه گذشته حجم و میزان معاملات مسکن در تهران به دلیل تورم اقتصادی و ارائه پیشنهاد نجومی توسط مالکان با رکود مواجه شده است. متقاضیان به دلیل شرایط اقتصادی و عدم تامین هزینه خرید

در چند ماه گذشته حجم و میزان معاملات مسکن در تهران به دلیل تورم اقتصادی و ارائه پیشنهاد نجومی توسط مالکان با رکود مواجه شده است. متقاضیان به دلیل شرایط اقتصادی و عدم تامین هزینه خرید، از معامله واحدهای بالای 80 متر صرف نظر نموده و عمدتا به دنبال خانه های کم متراژ در مناطق جنوبی پایتخت هستند. از سال 92 تا 96 به دلیل ثبات اقتصادی و عدم افزایش چشم گیر نرخ ارز و سکه بازار خرید و فروش مسکن در مناطق شمالی تهران با رونق نسبی همراه بود و سرمایه گذاران نیز پروژه های مسکونی متعددی در مناطق مختلف پایتخت ساخته و سود سرشاری به جیب زدند. ورود سرمایه های سرگردان به بازار املاک نیز به دلیل سود آوری بالا در این بازه زمانی روند افزایشی پیدا کرد و برخی از سرمایه گذاران واحدهای مسکونی را صرفا به عنوان کالای سرمایه ای خریداری نمودند تا در زمان مناسب با فروش آن به سود قابل توجهی دست پیدا کنند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس مشاهدات میدانی در چند روز اخیر به دلیل کسادی خرید و فروش خانه در شمال تهران مالکان از قیمت های پیشنهادی قبلی خود صرف نظر و نرخ های منصفانه تری را به مشتریان پیشنهاد داده اند. اما با این شرایط نیز متقاضیان امکان خرید و تامین منابع مالی برای معامله این نوع واحدها را ندارند و کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت ادامه این روند بخش مسکن با رکود کامل مواجه شود. برخی از سرمایه گذاران نیز که قادر به خرید آپارتمان های لوکس هستند با مشاهده سود دهی بیشتر بازارهای موازی نظیر دلار اقدام به سرمایه گذاری در این بخش نموده و از حضور در بازار مسکن صرف نظر نمودند.
رییس اتحادیه مشاورین املاک در خصوص آخرین وضعیت تعرفه اجاره بها و خرید خانه در تهران، خاطر نشان کرد: قیمت مسکن در پنج  منطقه تهران از 8 تا 18 درصد کاهش یافته است. البته با توجه به رشد 100 درصدی نرخ هر متر مربع خانه نسبت به سال قبل، کاهش فعلی نمی تواند تاثیر چندانی در رونق خرید و فروش مسکن داشته باشد و هم چنان قدرت خرید متقاضیان پایین است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.