افزایش مهاجرت متقاضیان خرید مسکن از پایتخت به شهرهای جدید

آرش توکلی
1398/05/22
295
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش مهاجرت متقاضیان خرید مسکن از پایتخت به شهرهای جدید

تا چند سال گذشته آپارتمان های ساخته شده در شهرک های جدید اطراف پایتخت نظیر پرند و ورامین به دلیل موقعیت جغرافیایی و عدم دسترسی آسان به مسیرهای ارتباطی بدون متقاضی بود

تا چند سال گذشته آپارتمان های ساخته شده در شهرک های جدید اطراف پایتخت نظیر پرند و ورامین به دلیل موقعیت جغرافیایی و عدم دسترسی آسان به مسیرهای ارتباطی بدون متقاضی بود و کمتر کسی به فکر مهاجرت از تهران و سکونت در این واحدها بود. خانه های مسکن مهر ساخته شده در حاشیه پایتخت نیز به دلیل عدم زیر ساخت مناسب و مراکز آموزشی و درمانی بدون مشتری باقی ماند و حتی نرخ فروش پایین این آپارتمان ها هم باعث نشد که اقشار متوسط جامعه نیز نسبت به خرید واحدهای مسکن مهر اقدام نمایند.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، از شروع سال گذشته همزمان با افزایش پلکانی قیمت خرید آپارتمان در تهران و ناکارآمدی تسهیلات بانکی برای خرید خانه روند مهاجرت و خرید خانه در مناطق جنوبی پایتخت و شهرک های جدید حومه تهران آغاز شد. برخی از متقاضیان با مشاهده وضعیت نابسامان و درج تعرفه های نجومی برای فروش آپارتمان در پایتخت تصمیم به مهاجرت و خرید خانه در شهرهایی نظیر پرند و ورامین گرفتند. هرچند که این مناطق از زیر ساخت های محدود و دسترسی کمتری برخودار است، اما رویای صاحب خانه شدن و رهایی از پرداخت اجاره بهای نجومی را برای سرپرست خانواده محقق می ساخت و همین عامل سبب شد بازار خرید و فروش مسکن در شهرهای اطراف تهران رونق بگیرد.
میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اطراف تهران و شهرهای جدید حدود یک سوم نرخ آپارتمان در تهران برآورد می شود. از سویی فراوانی فایل های فروش خانه در این شهرها تحت تاثیر بازار معاملات مسکن مهر، بیشتر از موجودی فایل در بازار مسکن تهران است. به همین دلیل مردم قدرت انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود را داشته و با قیمت مقرون به صرفه ای صاحب خانه می شوند.
هرچند که در مرداد ماه نرخ ارز و طلا با کاهش همراه شد ولی مظنه خرید آپارتمان هنوز تغییر محسوسی نیافته و کارشناسان پیش بینی می کنند در ماه های آینده نرخ خرید هر متر مربع خانه متاثر از بازارهای موازی با کاهش همراه شود.
منبع: ایرنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.