بازار اجاره مسکن تهران در شهریور ماه

آرش توکلی
1398/06/02
268
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار اجاره مسکن تهران در شهریور ماه

تنها یک ماه از فصل داغ اجاره نشینی باقی مانده اما هنوز تعداد زیادی از خانوارها موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشده و به دنبال یافتن مکان مناسب برای سکونت و نقل مکان می گردند.

تنها یک ماه از فصل داغ اجاره نشینی باقی مانده اما هنوز تعداد زیادی از خانوارها موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشده و به دنبال یافتن مکان مناسب برای سکونت و نقل مکان می گردند. با وجود این که از اواسط مرداد ماه به دلیل کاهش نرخ ارز و طلا قیمت اجاره بها تعدیل یافت و فروشندگان نرخ های جدید و منصفانه تری را برای رهن و اجاره خانه در تهران پیشنهاد دادند، ولی باز هم به دلیل محدود بودن قدرت مالی مستاجران و تورم اقتصادی، خانوارهای زیادی موفق به تمدید اجاره و ثبت قرارداد اجاره جدید نشدند. برخی از اجاره نشین ها هم با مشاهده وضعیت پر التهاب بازار مسکن چاره ای جز نقل مکان به مناطق جنوبی و حاشیه شهرها نداشتند و بازار اجاره مسکن در شهرهایی نظیر پرند و ورامین با افزایش تقاضا همراه شد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، بر اساس گزارشات ارسال شده از واسطه های ملکی پایتخت در مرداد ماه سال جاری حجم قراردادهای اجاره در قیاس با خرداد ماه افزایش نیافته و از حدود 15 هزار فقره در مناطق 22 گانه شهر تهران فراتر نرفته است. در نیمه اول مرداد ماه بیش از 7500 قرارداد اجاره در شهر تهران منعقد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشته است. این افت معاملات باعث رکود کسب و کار مشاورین املاک نیز شده و برخلاف تصور عموم افزایش نرخ مسکن و اجاره بها به سود واسطه های ملکی و بنگاه های معاملاتی نخواهد بود و تنها سوداگران و دلالان از افزایش سرسام آور نرخ اجاره بها به درآمد زیادی دست خواهند یافت.
یکی دیگر از مشکلات اصلی بازار اجاره بها عدم عرضه آپارتمان های کوچک متراژ می باشد. در شرایط کنونی مستاجران عمدتا به دنبال اجاره واحدهای مسکونی زیر 80 متر مربع هستند، اما بیشتر فایل های ارائه شده در مشاورین املاک متعلق به خانه های بزرگ متراژ در مناطق شمالی تهران می باشد. به همین دلیل بازار عرضه و تقاضای مسکن هم خوانی ندارد و مستاجران برای یافتن ملک مناسب باید وقت بیشتری صرف نمایند.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.