مظنه خرید و فروش آپارتمان های نقلی در تهران

آرش توکلی
1398/06/31
270
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مظنه خرید و فروش آپارتمان های نقلی در تهران

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مجدد مدارس، بازار خرید و فروش مسکن نیز با کاهش حجم معاملات روبه رو شد. اما هنوز برخی از متقاضیان به دنبال خرید و اجاره خانه

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مجدد مدارس، بازار خرید و فروش مسکن نیز با کاهش حجم معاملات روبه رو شد. اما هنوز برخی از متقاضیان به دنبال خرید و اجاره خانه مناسب و مقرون به صرفه در پایتخت می باشند و مالکان هم قیمت های فروش خود را اصلاح و شرایط ویژه ای را به مردم پیشنهاد می دهند. در آگهی های ثبت شده در مشاورین املاک و سایت های اینترنتی نیز فایل های پیش فروش توسط انبوه سازان با شرایط پرداخت اقساطی رشد یافته است. برخی از مردم به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن وضعیت اقتصادی کشور از فایل های پیش فروش استقبال کرده و حاضر به پرداخت مبلغ تعیین شده برای ثبت قرارداد ملک مورد نظر خود شده اند. از طرفی انبوه سازان هم با تامین منابع مالی لازم ملزومات مورد نیاز برای ساخت را خریداری می کنند تا دیگر نگران نوسان قیمت ها در بازار مسکن نباشند.
به گزارش متراژ سامانه جامع جستجوی ملک، بر اساس آخرین گزارش های ثبت شده از بازار ملک و املاک پایتخت میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در شهریور ماه در قیاس با تیر و مرداد 40 درصد کاهش یافته و کمترین فایل های فروخته شده در تابستان مربوط به آپارتمان های با متراژ زیاد در مناطق شمالی تهران بوده است. محبوب ترین فایل های مورد تقاضا در مشاورین املاک نیز به آپارتمان های نقلی اختصاص داشته و خانوارها با محدود شدن قدرت مالی و ناکارآمدی وام مسکن چاره ای جز انتخاب آپارتمان های با متراژ کم ندارند. به همین دلیل دلالان با آگاهی از نیاز مردم نرخ خرید و فروش خانه های با متراژ کم را افزایش داده اند و تعرفه پیشنهادی املاک نقلی بالاتر از سایر واحدهای عرضه شده در بازار می باشد.
حجم زیای از املاک نقلی ارائه شده در مشاورین املاک با قیمت بیش از میانگین نرخ منطقه ثبت شده است. به طور مثال نرخ خرید هر متر مربع از یک آپارتمان 50 متری در محله نارمک بیش از 19 میلیون تومان درج شده است که از مظنه نرخ خانه های دیگر در این منطقه بیش از 35 درصد بالاتر می باشد.
منبع: دنیای اقتصاد

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.