آپارتمان‌های گران قیمت شمال تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟

رکسانا معمر
1399/03/21
8534
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آپارتمان‌های گران قیمت شمال تهران چه ویژگی‌هایی دارند؟

حتما برای شما هم سوال شده که علت قیمت‌گذاری بسیار بالای برخی آپارتمان‌های شمال تهران برای چیست؟ در این مطلب به معرفی و بررسی امکانات خاص این ساختمان‌ها پرداخته‌ایم.

این روزها و با گران شدن قیمت مسکن، هرکدام از ما هر چند وقت یک‌بار سری به آگهی‌های فروش آپارتمان‌ها می‌زنیم و قیمت‌ها را بررسی می‌کنیم. حتما شما هم در این گشت‌وگذارها به خانه‌های بسیار گران قیمتی برخورده‌اید و برایتان سوال شده مگر این آپارتمان‌ها چه ویژگی خاصی دارند! امروز به بررسی امکانات خاص و لوکس آپارتمان‌های گران قیمت شمال تهران می‌پردازیم. تا پایان این مطلب با ما باشید.

زندگی لاکچری در شمال تهران 

زندگی لاکچری در شمال تهران

تهران شهری کوهپایه‌ایست و از شمال به دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه‌های البرز راه دارد. خوش آب‌وهوایی شمال تهران کافی بود تا کم کم ییلاق نشین خانواده‌های قدیمی تهران شود. اما خب داشتن خانه ییلاقی، همان قدیمش هم برای همه میسر نبود. این بود که خانواده‌هایی که اوضاع مالی بهتری داشتند اقدام به خرید زمین و ساخت خانه‌های ویلایی در شمال تهران کردند. آن زمان محله‌های خوب تهران برای سکونت در مرکز شهر بودند و شمال شهر بافت خارج شهری داشت. اما کم کم و با شلوغ شدن مرکز شهر، تمایل به زندگی در شمال تهران افزایش پیدا کرد. همین اشتیاق و مهاجرت مرکز شهر نشینان به شمال تهران باعث شد تا قیمت زمین به مرور بالاتر برود. به همین ترتیب با گذشت زمان کم کم زمین‌های باغ میوه، جای خودشان را به ساختمان‌های عریض و طویل دادند. 

امروز نیز همچنان مناطق 1 تا 3 جزو لوکس‌ترین و گران‌ترین مناطق ایران هستند و خرید آپارتمان در شمال تهران به سرمایه بالایی نیاز دارد. اما در همین مناطق هم برخی از آپارتمان‌ها قیمتی بسیار بیشتر از نرخ همانجا دارند که خرید و اجاره چنین ساختمان‌هایی تنها برای ثروتمندان میسر است. در ادامه ویژگی‌های یک آپارتمان لوکس چند 10 میلیاردی را با هم بررسی می‌کنیم.

امکانات یک آپارتمان لوکس

امکانات یک آپارتمان لوکس

اگر فردی به شما گفت فلان آپارتمان یک طبقه‌اش 20 میلیارد است شوکه نشوید! برخی از آپارتمان‌ها امکاناتی دارند که فراتر از یک ملک مسکونی است و به این ترتیب آن‌ها را به یک منزل لوکس با امکانات کامل تبدیل می‌کند. اگر قصد خرید آپارتمان در جردن یا هر منطقه‌ای در شمال تهران را دارید، حتما سقف بودجه خود را به طور شفاف مشخص کنید. زیرا در کنار آپارتمان‌های معمولی، فایل‌های خیلی لوکس هم موجوداند که اگر بودجه خود را مشخص نکرده باشید، وقت زیادی از شما تلف خواهد شد. 

حالا ببینیم این آپارتمان‌های لاکچری چه امکاناتی دارند و با اصطلاحاتشان آشنا شویم.

امکانات یک لابی لوکس

امکانات یک لابی لوکس

داشتن لابی به نوعی ویژگی لوکسی محسوب می‌شود. آپارتمان‌های قدیمی‌تر اگر یک لابی 7 متری و نیم دست مبلمان معمولی داشتند، برای آن زمان بسیار لوکس به نظر می‌آمدند؛ اما الان کافی نیست. امروزه بیشتر آپارتمان‌های نوساز لابی دارند و اگر به دنبال خرید آپارتمان نوساز باشید احتمالا بارها به چنین موارد لابی داری برخورد کرده باشید. آپارتمان‌های لوکس اما لابی‌هایی با متراژ بیش از 100 متر دارند. عرصه‌ای که این آپارتمان‌ها بر آن بنا شده‌اند بسیار بزرگ است و روی این حساب مشاعات این آپارتمان‌ها بعضا چند هزار متر است. در نتیجه برای یک آپارتمان چند هزار متری داشتن یک لابی 300 متری چیز عجیبی نیست. 

در کنار متراژ، استفاده از تزئینات لوکس و اروپایی، سیستم نمایش حرفه‌ای و مبلمان‌های لوکس از جمله ملزومات یک لابی خاص و لاکچری است. به علاوه، سقف بلند در حدود 7 متر هم به لابی جلوه‌ی دو چندانی می‌بخشد. لابی در آپارتمان‌های لوکس نقش مهمی دارد زیرا اولین تصویری که از این ساختمان به چشم بیننده می‌رسد، فضای لابی است که می‌توان با استناد به آن در مورد بقیه فضای خانه قضاوت کرد. این لابی‌ها معمولا به لوسترهای گران قیمت مزین شده‌اند.

امکانات لوکس تفریحی

امکانات لوکس تفریحی

برای یک آپارتمان معمولی شاید داشتن یک حیاط تنها ویژگی تفریحی باشد اما وضع در آپارتمان‌های لوکس بسیار متفاوت است. بیشتر این آپارتمان‌ها امکانات تفریحی مشاعی دارند که نیاز همسایگان را به مراجعه به بیشتر مراکز تفریحی پاسخ‌گو هستند. از جمله این موارد می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بیلیارد، باشگاه بدنسازی یا سالن جیم، سالن ماساژ، سالن سینما و کافی شاپ اشاره کرد. آپارتمان‌های گران قیمت معمولا چند مورد از این امکانات را پوشش می‌دهند. به این نکته هم توجه داشته باشید که رسیدگی به این امکانات بسیار هزینه‌بر است و همسایه‌ها ماهانه مبالغ بالایی بابت هزینه‌های ساختمان پرداخت می‌کنند.

نکته جالب دیگر این است که در برخی از این مدل آپارتمان‌ها، افراد متخصصی استخدام شده‌اند. یعنی برای مثال سالن بدنسازی مربیان بدنسازی دارد. یا سالن تریا به کافی من مجهز است. حضور این نیروها در کنار ارائه خدمات تخصصی و درجه یک بسیار هم هزینه بردار است.

امکانات یک آشپزخانه لوکس

امکانات یک آشپزخانه لوکس

آشپزخانه در آپارتمان‌های لوکس عموما گران‌ترین و پرخرج‌ترین قسمت یک واحد مسکونی برای سازنده است. در آشپزخانه‌های لوکس عموما از کابینت‌های درجه یک اروپایی استفاده شده که اخیرا پرکاربردترین برند کابینت برای آشپزخانه‌های لوکس، کابینت انزو (Enzo) ایتالیا است.

آشپزخانه‌های لوکس عموما فول فرنیش هستند. این اصطلاح به این معنی است که سرویس برقی توکار در این آشپزخانه‌ها قرارداده شده است. از جمله این وسایل می‌توان به یخچال، ماشین ظرفشویی، فر، دستگاه اسپرسو ساز و ... اشاره کرد. این وسایل هم عموما از برندهای مطرح روز تهیه می‌شوند. 

مورد بعدی که شاید کمتر شنیده باشید مجهز بودن این آشپزخانه‌ها به پنتری (pantry) است. پنتری در حقیقت فضای به نسبت کوچکی است که طبقه‌بندی شده و مخصوص نگهداری از وسایل مصرفی و خواروبار است. البته سال‌هاست که در کابینت‌ها فضای کوچکی تخت عنوان کابینت سوپری را به این منظور اختصاص می‌دهند. اما خب پنتری‌ها فضای بزرگ‌تری هستند و کاملا متناسب با این نیاز طراحی شده اند.

امکانات یک آشپزخانه لوکس- پنتری

در نهایت جالب‌ترین قسمت این آپارتمان‌ها درتی کیچن (dirty kitchen) است. از این اسم چه چیزی به نظرتان می‌رسد؟ آشپزخانه کثیف؟ بله دقیقا منظور آشپزخانه کثیف است! برای خانم‌های خانه‌دار بسیار پیش آمده که موقع رسیدن مهمان در عین حال که در آشپزخانه بسیار مشغول آشپزی و شست‌وشو وسایل هستند، نگران نظافت و نظم این فضا هم می‌شوند. در آپارتمان‌های لوکس فضایی غیر مشرف به نشیمن، به این‌گونه کارها اختصاص داده شده است. در حقیقت یک آشپزخانه دیگر با تمام امکانات دارید و به این ترتیب آشپیزخانه اصلی و مشرف به فضای خانه هیچ‌گاه به هم ریخته نخواهد بود.

امکانات یک نشیمن لوکس

امکانات یک نشیمن لوکس

استفاده از سنگ و کاشی با کیفیت اروپایی، گچ‌بری‌های خاص با تزئین ورق طلا، اختصاص فضای تی وی روم (tv room) با یک دکور زیبا و منحصربه‌فرد و همچنین نقاشی و تزئین سقف و فضاها، امکانات یک نشیمن لوکس است. به‌علاوه این موارد، در بخشی از فضای آپارتمان لاندری روم یا رخت‌شور خانه قرار دارد. ماشین لباسشویی و لوازم اتوکشی همه در همین فضا جای می‌گیرند و کاملا اختصاصی و جدا از سایر بخش‌های خانه است. 

برخی از آپارتمان‌ها نیز فضا هوم آفیس (home office) دارند. شاید خیلی از ما یکی از اتاق‌ها یا بخشی از اتاق خوابمان را میز تحریر بگذاریم و به درس و کار اختصاص دهیم. اما این آپارتمان‌ها اتاقی با دیزاین خاص و شیک مخصوص کار و مطالعه دارند که سوای سایر اتاق‌های موجود در خانه است.

امکانات یک اتاق خواب لوکس

امکانات یک اتاق خواب لوکس

یک اتاق خواب لوکس معمولا اتاق مستر در این آپارتمان‌ها است. اتاق مستر اتاق بزرگی است که معمولا حمام و سرویس بهداشتی جدا گانه دارد. سرویس بهداشتی این آپارتمان‌ها مجهز به بهترین شیرآلات با آبکاری طلا است و غالبا به جکوزی یا سونا هم مجهز هستند.

نکته جالب این اتاق‌ها اما کمد لباس‌ها است. بیرون از فضای اتاق یک فضای کوچک و باریکی قراردارد که تماما تا سقف پر از قفسه و کمد دیوار است. انتهای این فضا یک آینه بزرگ و قدی هم وجود دارد. به این فضا واکینگ کلوزت (walking closet) می‌گویند. کمدهای این قسمت یا در دارند یا صرفا میله آویز لباس و قفسه قراردادن کفش و کیف دارند.

در یک آپارتمان لوکس به نظر شما چه امکانات دیگری می‌توان یافت؟

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.