دکوراسیون آپارتمان خود را ارزان و ساده تغییر دهید

رکسانا معمر
1398/11/19
815
زمان مطالعه: 8 دقیقه
دکوراسیون آپارتمان خود را ارزان و ساده تغییر دهید

ایجاد تغییر و تحول در محیط خانه بعد از مدتی، یکی از راه‌هایی است که می‌توان نشاط را به خانه برگرداند. در متراژ قصد داریم شما را با کم‌هزینه‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون در خانه‌، آشنا کنیم.

تغییر و تنوع نباید به زمان خاصی محدود باشد. گاهی یک تغییر کوچک در محل کار، ظاهر، محل زندگی و ... تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. ایجاد تغییر و تحول در محیط خانه بعد از مدتی، یکی از راه‌هایی است که می‌توان نشاط را به خانه برگرداند و چه فرصتی بهتر از سال نو! حتی افرادی که قصد جابه‌جایی دارند، عموما به‌گونه‌ای برای خرید خانه برنامه‌ریزی می‌کنند که در سال جدید در خانه‌ی نو ساکن شده باشند و این‌گونه به استقبال بهار می‌روند.
امروز در متراژ قصد داریم شما را با کم‌هزینه‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون در خانه‌، آشنا کنیم.

تغییر رنگ دیوارها

رنگ دیوارها را تغییر دهید

رنگ کردن خانه در وهله اول امکان دارد کار سخت، پرزحمت و پرهزینه‌ای به نظر بیاید، اما همیشه این‌گونه نیست! کافی است به این چند نکته توجه داشته باشید:

  1. خودتان دیوارها را رنگ کنید، حتما نیاز نیست برای یک نقاش هزینه کنید. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.
  2. به رنگ کردن تمام دیوارها فکر نکنید! تغییر رنگ یک دیوار مهم در فضای نشیمن می‌تواند بر بهبود استایل خانه‌ی شما تاثیر بسزایی بگذارد.
  3. در بازار رنگ‌هایی بر پایه آب موجوداند، این گونه رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های بر پایه روغن سریع‌تر خشک می‌شوند و هیچ بویی ندارند. در نتیجه استفاده از آن‌ها به مراتب ساده‌تر است.

استفاده از گیاهان آپارتمانی

از گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم

استفاده از گیاهان آپارتمانی، شاید کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد تغییر در یک محیط باشد. رنج قیمت این گیاهان بسیار متفاوت و گسترده است. با اندکی تحقیق می‌توانید مناسب‌ترین گیاه را برای فضای خود انتخاب کنید. استفاده از یک گلدان زیبا که با محیط همگونی داشته باشد، زیبایی دو‌چندانی به فضای شما خواهد بخشید.

در جزییات تغییر ایجاد کنید

با استفاده از شمع و دکوری‌های دیگر فضای خانه را تغییر دهید

قطعا تغییر و عوض کردن وسایل و اسباب اساسی در منزل کار پرهزینه‌‌ای است اما، گاهی با تغییر در جزییات همان‌قدر می‌توان موثر بود. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  •     تعویض و یا خرید کوسن برای مبلمان‌ها
  •     تهیه یک پادری یا قالیچه‌ی کوچک برای فضای خالی خانه
  •     ایجاد تغییر در اکسسوری پرده‌ها
  •     استفاده از شمع‌های رنگی در فضا
  • و ...

نمونه‌هایی از تغییرات کم‌هزینه ولی پر تاثیر در جزئیات دکوراسیون هستند.

دیوارها را تزئین کنید

با دیوارکوب‌ها و قاب‌های کم هزینه می‌توان به دیوارهای خالی خانه روح بخشید. اگر خرید قاب و تابلو را پرهزینه می‌دانید، در اشتباهید!
با کمی خلاقیت می‌توانید برای خانه‌ی خود قاب‌هایی زیبا تهیه کنید. با اندکی گشت‌وگذار در اینترنت به وبسایت‌هایی بر خواهید خورد که تصاویر با کیفیتی را به صورت رایگان در اختیار قرار داده‌اند. می‌توانید تصاویر متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید، آن‌ها را چاپ کنید و با استفاده از یک قاب ساده و زیبا، دیوارهای خود را متفاوت سازید. 

دست سازه‌ها را جدی بگیرید!

وسایل بی‌استفاده با اندکی سلیقه می‌توانند به آثار هنری و تزئینی بسیار زیبائی تبدیل شوند. کلید واژه DIY را در اینترنت جست‌وجو کنید. این کلید واژه مخفف عبارت Do It Yourself به معنی "خودت انجام بده" است. نتایج جست‌وجو، شگفت زده‌تان می‌کند. ایده‌های بسیار زیادی برای تبدیل وسایل بی‌استفاده به دکوری‌های زیبا وجود دارند، آن‌ها را پیدا کنید و دست به کار شوید.

فضای تازه بسازید!

خرید خانه‌ی بزرگ‌تر یا اجاره‌ی آپارتمان با فضاهای بیشتر، برای همه مقدور نیست. اما می‌توان با راه‌های ساده‌ و کم هزینه، بدون نیاز به دیوار کشی، فضای منحصر‌به‎فرد ایجاد کرد. استفاده از پارتیشن‌های چوبی یا قفسه‌ها، یک راه کم هزینه برای تفکیک فضا در خانه‌ است. 

قلب خانه را جدی بگیرید!

آشپزخانه را با تغییر رنگ کابینت‌ها زیباتر کنید

اگر از خانم‌ها بپرسید مهم‌ترین قسمت خانه از نظرشان کجاست، بی شک به آشپرخانه اشاره می‌کنند. در حقیقت آشپرخانه قلب خانه است و زیبایی آن در زیبایی خانه، خصوصا برای آشپزخانه‌های اپن، تاثرگذار است. اگر از آشپرخانه خود خسته شده‌اید، نظرتان درباره تغییر رنگ کابینت‌ها چیست؟
همچنین می‌توانید در کاشی‌های آشپزخانه بدون نیاز به کاشی‌کاری، تنوع ایجاد کنید. در بازار برچسب‌هایی تحت عنوان برچسب کاشی موجوداند. این برچسب‌ها معمولا هزینه زیادی نداشته و ظاهری شبیه به کاشی دارند. مقاومت خوبی دارند و به راحتی به روی کاشی‌های قدیمی قابل نصب‌اند. تنوع بسیار بالایی دارند و در عین هزینه‌ی کم‌، گزینه‌ی خوبی برای ایجاد یک ظاهر جذاب در آشپزخانه اند.

خانه‌ی خود را بزرگ کنید!

با استفاده از آینه می‌توانید فضای خانه خود را بزرگ‌تر کنید

چه کسی از خانه‌ی بزرگ‌تر بدش می‌آید؟ برای داشتن فضای بزرگ‌تر به‌جای خرید خانه، آینه بخرید! آینه‌ها تاثیر زیادی بر بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا دارند. می‌توانید از آینه‌های فانتزی و طرح‌دار یا حتی آینه‌های ساده استفاده کنید. محل نصب آینه نیز بسایر مهم است. بهترین جا برای قرارگیری آینه، دیوار مقابل به دیوار اصلی فضا است. این تقابل با ایجاد خطای دید، فضا را بزرگتر نشان داده و اصطلاحا، دل‌باز‌تر می‌کند.                                                                 

این‌ها نمونه‌هایی از ساده‌ترین و در عین حال، ارزان‌ترین روش‌ها برای داشتن یک محیط متفاوت‌تر به بهانه‌ی سال نو بودند. 
شما می‌توانید با سلیقه‌ی خودتان روش‌های تازه‌تر و متفاوت‌تری پیدا کنید. به خاطر داشته باشید، بودجه مالی نباید مانعی برای داشتن حال خوب باشد. 
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.