چرا بهتر است در جردن دفتر کار داشته باشید

رکسانا معمر
1398/11/27
2444
زمان مطالعه: 8 دقیقه
چرا بهتر است در جردن دفتر کار داشته باشید

برای یک محیط کار، محله‌ی قابل اعتماد و شناس، دسترسی ساده، نزدیکی به بانک‌ها و ادارات و همچنین دارا بودن زیرساخت مناسب خطوط تلفن همراه و اینترنت؛ بسیار تعیین کننده است که تمام این موارد در استاندارد بسیار بالایی در منطقه جردن وجود دارند.

انتخاب دفتر کار برای هر کسب‌وکاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.‌ خواه یک استارتاپ تازه شکل گرفته باشید و یا یک شرکت سرپا، شما به یک یا چند دفتر کار نیاز دارید. این فضا در درجه‌ی اول محلی برای استقرار کارمندان و مدیران یک مجموعه است. به‌علاوه، شما به فضایی برای ملاقات و جلسات با سایر افراد اعم از کسب‌وکارهای همکار یا مشتریانتان نیاز دارید. برای انتخاب یک دفتر کار مناسب‌، باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها بهترین گزینه را نهایی کنید.
در این مقاله سعی داریم شما را با یکی از بهترین نقاط، تهران یعنی همان محله‌ی جردن جهت انتخاب یک دفتر کار مناسب آشنا کنیم. اگر قصد خرید دفتر کار دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید یا اجاره‌ی دفتر کار، مسئله این است!

خرید یا اجاره دفتر کار

اولین‌ مرحله، انتخاب میان اجاره و یا خرید دفتر کار است. اصلی‌ترین عامل تعیین کننده در این مورد، بودجه است. اگر بودجه‌ی کمی دارید، بدون تعلل اجاره یا رهن دفتر کار را انتخاب کنید. 
زیرا خرید یک فضا نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی بسیار بالایی دارد. اما در اجاره با صرف سرمایه‌ای کمتر انتخاب‌های مناسب‌تری خواهید داشت.

به‌طور کلی، خرید دفتر کار زمانی توصیه می‌شود که شروط زیر برقرار باشند:

  • سرمایه‌ی اولیه‌ی بالایی داشته باشید؛
  • کسب‌وکارتان به ثبات رسیده باشد؛
  • اندازه کسب‌وکارتان مشخص شده و پایدار باشد؛
  • درآمد شرکت به‌گونه‌ای باشد که نیاز به سرمایه سنگین برای حفظ آن نداشته باشید.

در غیر این صورت، صرف سرمایه‌ی بالا برای خرید منطقی نیست. این مبلغ در شرایط بحرانی می‌تواند ناجی شما باشد.
 

چرا جردن؟چرا در جردن

یکی دیگر از سوال‌های مهم برای انتخاب مناسب‌ترین دفتر کار، موقعیت و محله‌ی آن است.
اگر برای انتخاب محله‌ی مناسب تنها به فاکتور قیمت توجه کنید، انتخاب درستی نخواهید داشت. رنج قیمتی در محله‌های تهران بسیار متفاوت است. برای انتخاب یک دفتر کار مناسب لازم است تا در کنار توجه به قیمت، به عوامل تأثیرگذار دیگری نیز توجه داشته باشید.
یکی از مناطق بسیار مطلوب برای خرید یا اجاره‌ی دفتر کار، محله‌ی جردن است. اگر شما هم به اجاره دفتر در جردن فکر کرده‌اید، تا پایان مقاله احتمالا نسبت به تصمیم خود مطمئن خواهید شد.
 

بخوان جردن، بنویس نلسون ماندلا!

قبل از بررسی ویژگی‌های مثبت اجاره یا خرید دفتر کار در جردن، خوب است با این محله بیشتر آشنا شویم.
خیابان جردن که امروز نلسون ماندلا نامیده شده، خیابان شمالی جنوبی 6 کیلومتری‌ای است که از شمال به الهیه و از جنوب به میدان آرژانتین راه دارد. 60 سال پیش منطقه‌ی خارج از شهری بود که به تپه‌ها‌ی ماهور معروف بود، جایی بین خیابان ولیعصر و حسن آباد.

آن زمان به دلیل دوری از مرکز شهر و دسترسی دشوار، محله‌ی بی رونقی بود. تنها برخی از خانواده‌های متمول، ویلاهای ییلاقی در آنجا بنا کرده بودند. شمال جردن که در قدیم محل ویلاهای خانواده‌ی امان‌پور بود، امانیه نام گرفت و همچنان نیز این نام را در پیشانی خود دارد. بقیه‌ی زمین‌های جردن، بیابان خالی و ارزانی بودند که کم کم شکار برج سازان و بساز و بفروش‌ها شدند. به مرور این محله به لطف برج‌ها و ویلاهای لوکسش سر و شکل تازه‌ای به خود گرفت و قیمت زمین‌هایش روز به روز بیشتر شد.
در دوران پهلوی به رسم تقدیر و نکوداشت ساموئل مارتین جردن، نام این خیابان جردن شد. جردن بنیان‌گذار دبیرستان البرز بود و همیشه از ایران به نکوئی یاد می‌کرد و برای اهالی فرهنگ و دانش، شخصیت با ارزشی بود. 
ملک‌الشعرای بهار در وصف جردن گفت:

   گفتم که طبیبِ دردِ نادانی کیست؟                          پیر خردم گفت که جردن جردن!

جردن پر ماجرا بعدها افریقا نام گرفت و بعدتر از آن نام نلسون ماندلا را بر سر خیابان نصب کردند؛ اما هنوز هم از تهرانی‌ها بپرسید، اینجا را به همان جردن 40 سال پیش می‌شناسند.

تمام این شرایط و ویژگی‌ها دست به دست هم داد و جردن خلوت و سوت و کور را به خیابانی پر جنب‌وجوش تبدیل کرد. آدم‌هایی که با سرعت راه می‌روند و ماشین‌های همه مدله‌ای که پشت به پشت هم طول خیابان را گرفته‌اند؛ تصویر تکراری این روزهای جردن است.
حال دوباره به سوال اول خودمان بر می‌گردیم،
 

چرا جردن را برای اجاره دفتر کار انتخاب کنید؟

علل اجاره دفتر در جردن

جردن امروز، بیشتر از اینکه یک محله‌ی مسکونی باشد؛ تبدیل به یک قطب تجاری در دل تهران شده. وجود دفتر کارهای فراوان، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز درمانی و سفارت‌خانه‌های بسیار، شکل و شمائل این خیابان را دگرگون کرده و هویت تجاری غالبی به آن بخشیده است.
بی‌شک قرار گرفتن دفتر کار در این محله، تصویر اولیه‌ی خوبی از شما در نگاه مشتریان و یا سرمایه‌گذاران و شرکای تجاریتان باقی می‌گذارد.
با اجاره‌ی دفتر کار در جردن، ناخودآگاه به طرف مقابل، خودتان را حرفه‌ای می‌کنید و حس اعتماد بیشتری در مخاطبتان ایجاد خواهید کرد.
در خیابان جردن، بیشتر بانک‌ها شعبه دارند و رستوران‌ها‌ی مناسب جهت قرارهای کاری به وفور پیدا می‌شوند. به علاوه، امروز دسترسی به جردن بسیار ساده است. جردن دسترسی مناسبی به اتوبان‌های اصلی شهر مانند آیت الله رفسنجانی (نیایش)، شهید مدرس و شهید چمران دارد و ساکنین آن اگر مایل به استفاده از ماشین شخصی نباشند، می‌توانند از تاکسی و اتوبوس برای مراجعه به سایر نقاط شهر تهران استفاده کنند. همچنین ایستگاه‌های مترو اطراف این خیابان مثل حقانی، میرداماد، شریعتی، مصلا و میدان تجریش آماده سرویس‌دهی به آنها هستند. 

برای یک محیط کار، محله‌ی قابل اعتماد و شناس، دسترسی ساده، نزدیکی به بانک‌ها و ادارات و همچنین دارا بودن زیرساخت مناسب خطوط تلفن همراه و اینترنت بسیار تعیین کننده است که تمام این موارد در استاندارد بسیار بالایی در منطقه جردن وجود دارد.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد راهنمای خوبی برای اجاره یا خرید یک دفتر کار ایده‌آل در جردن باشد.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.