خرید خانه در تهران به کمک وام مسکن

رکسانا معمر
1399/03/26
1085
زمان مطالعه: 9 دقیقه
خرید خانه در تهران به کمک وام مسکن

همه می‌دانیم که در شرایط موجود تا چه اندازه خرید خانه و آپارتمان در تهران برای همه دشوار شده است. وام مسکن یکی از راه‌هایی است که بسیاری از افراد به کمک آن برای اولین بار طعم شیرین خانه‌دار شدن را چشیده‌اند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع وام مسکن آشنا کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید خانه در تهران نیاز به سرمایه بالایی دارد. فرقی ندارد در کجای تهران خانه بخرید یا چه متراژی انتخاب کنید، حداقل سرمایه لازم برای خرید آپارتمان در تهران بسیار بالا رفته و برای بیشتر افراد تأمین این هزینه ممکن نیست. تسهیلات خرید مسکن در چنین شرایطی به کمک مردم می‌آید تا با کمک آن بتوانند صاحب خانه شوند. یکی از بانک‌هایی که وام مسکن در اختیار متقاضیان خرید خانه و آپارتمان در تهران قرار می‌دهد، بانک مسکن است. در این مطلب با انواع وام مسکن که توسط این بانک به متقاضیان داده می‌شود آشنا خواهیم شد.

بانک مسکن چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

خدماتی که بانک مسکن ارائه می‌دهد

بانک مسکن خودش را یک بانک توسعه‌ای-تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری معرفی می‌کند. این بانک که به صورت رسمی از سال 1318 فعالیت خودش را شروع کرده است، با توانمندسازی مالی، زمینه برای اجرای طرح‌های توسعه شهری و مسکن را فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین وظایف بانک مسکن می‌توان به تأمین مالی طرح‌های توسعه شهری و همچنین اعطای تسهیلات به خانواده‌های فاقد مسکن اشاره کرد. در بانک مسکن برای تمام گروه‌های جامعه طرح‌های تسهیلاتی اندیشیده شده تا به کمک آن امکان خرید خانه فراهم باشد. زوج‌های جوان، خانه اولی‌ها، بازنشستگان و ... می‌توانند با توجه به شرایطی که بانک تعیین کرده در نوبت دریافت وام مسکن قرار بگیرند و از این تسهیلات استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال راهی برای خرید آپارتمان در تهران هستید، قطعا تا به امروز به فکر دریافت وام مسکن افتاده‌اید. در ادامه به بررسی انواع این وام و شرایط دریافت آن خواهیم پرداخت.

با وام مسکن چگونه می‌توان صاحب خانه شد؟

با وام مسکن چگونه می‌توان صاحب خانه شد؟

به طور کلی تسهیلات بانک مسکن در سه بخش اصلی به متقاضیان قابل ارائه است. 

  1. تسهیلات خرید مسکن
  2. تسهیلات ساخت واحد مسکونی
  3. تسهیلات جعاله با هدف تعمیر و تکمیل واحد مسکونی

حال با شرایط هر کدام از این تسهیلات آشنا می‌شویم:

تسهیلات خرید مسکن

تسهیلات خرید مسکن

تسهیلات خرید مسکن هم به زوجین و هم به سایرین تخصیص پیدا می‌کند. این تسهیلات از 4 محل قابل پرداخت است. از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم، از محل اوراق، از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان و از محل صندوق پس‌انداز مسکن

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم

تسهیلات از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به منظور خرید واحد مسکونی به افراد واجد شرایط، پرداخت می‌گردد. سقف این تسهیلات 80 میلیون تومان است و با نرخ سود 8 درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله بوده و حداقل میزان سپرده گذاری مبلغ 135 میلیون ریال برای 6 دوره انتظار 6 ماهه معادل 3 سال است. این تسهیلات برای زوجین هم قابل استفاده است. زوج‌های جوان خانه اولی می‌توانند با استفاده از این وام مسکن تا سقف 160 میلیون تومان از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند. 

تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز

سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز 100 میلیون تومان است. نرخ سود این وام 17.5 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت آن 12 سال است. لازم به ذکر است در بافت فرسوده نرخ سود این تسهیلات به 16 درصد کاهش پیدا می‌کند. این تسهیلات برای زوجین نیز قابل پرداخت است و سقف آن در این حالت 200 میلیون تومان خواهد بود. 

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان

حساب پس‌انداز مسکن جوانان نوعی از حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است. دارنده این حساب می‌تواند طبق برنامه سپرده‌گذاری‌ای که بانک ارائه می‌دهد، در بلند مدت از تسهیلات خرید مسکن استفاده کند. در صورت دارا بودن شرایط تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان، می‌توانید تا سقف 250 میلیون تومان از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنید. لازم به ذکر است حداکثر مدت بازپرداخت این وام 20 سال است.

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن 

تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن

با 10 میلیون تومان سپرده‌گذاری می‌توانید تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید. نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن 11 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت آن 12 سال است. این تسهیلات تنها به واحدهایی با سن زیر 25 سال تعلق می‌گیرد.

تسهیلات ساخت واحد مسکونی

تسهیلات ساخت واحد مسکونی

این تسهیلات با هدف ساخت واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود. شرایط و قوانین آن دقیقا مطابق با تسهیلات خرید مسکن بوده و تفاوتی ندارد. اگر شما متقاضی ساخت واحد مسکونی هستید، می‌توانید طبق شرایطی که در بالا برای خرید واحد مسکونی ذکر شده است، از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوید. به طور کلی سقف دریافت تسهیلات ساخت مسکن 250 میلیون تومان است که این وام از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد. حدقل میزان تسهیلات قابل پرداخت برای ساخت مسکن نیز 10 میلیون تومان از محل اوراق ممتاز است. تمامی شرایط و قوانین دریافت تسهیلات ساخت واحد مسکونی در وب‌سایت بانک مسکن قرار دارد.

تسهیلات تعمیر واحد مسکونی ( تسهیلات جعاله مسکن)

تسهیلات تعمیر واحد مسکونی ( تسهیلات جعاله مسکن)

تسهیلات جعاله مسکن با هدف تعمیرات واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.
جعاله عبارت است از عقدی که طی آن شخصی در برابر دریافت اجرت یا پاداشی التزام به انجام کاری پیدا می‌کند. جعاله در لغت به معنای اجرت و دستمزد است. فرد متقاضی دریافت وام جعاله در حقیقت به بانک متعهد می‌شود که در قبال دریافت تسهیلات، واحد مسکونی خود را تعمیر و یا تکمیل کند. نکته جالب در مورد این تسهیلات این است که نیاز نیست همیشه بابت تعمیر مسکن این وام را دریافت کنید. شما می‌توانید به منظور افزایش قدرت خرید مسکن، در کنار سایر تسهیلات خرید، این وام را نیز دریافت کنید. تسهیلات جعاله مسکن در دو نوع قابل پرداخت است:

تسهیلات 5 میلیون تومانی جعاله مسکن

دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن می‌توانند با سپرده‌گذاری معین در مدت 6 ماه، تا سقف 5 میلیون تومان از تسهیلات جعاله مسکن استفاده نمایند. سود بازپرداخت این وام 11 درصد بوده و در صورت واجد شرایط بودن، حداکثر 5 سال برای پرداخت آن زمان دارید.

تسهیلات 40 میلیون تومانی جعاله مسکن

این تسهیلات از محل اوراق ممتاز قابل پرداخت است. نرخ سود آن 17.5 درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن 5 ساله است. این وام در کنار وام خرید مسکن تا حد خوبی به افزایش قدرت خرید متقاضیان نیز کمک می‌کند.

جهت اطلاعات بیشتر و کامل‌تر می‌توانید به وب سایت بانک مسکن مراجعه کنید و در خواست خود را نیز به صورت آنلاین ثبت نمایید.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.