سرمایه‌گذاری در ملک با استفاده از توکن‌های دیجیتال

رکسانا معمر
1399/07/27
1693
زمان مطالعه: 8 دقیقه
سرمایه‌گذاری در ملک با استفاده از توکن‌های دیجیتال

شبکه ققنوس با امکان توکنیزه کردن املاک، به اقشار مختلف جامعه امکان تجربه سرمایه‌گذاری در ملک می‌دهد. در این مطلب شما را با شبکه ققنوس و توکن سرمایه‌گذاری در ملک آشنا خواهیم کرد.

با افزایش نجومی تورم و از طرفی کاهش محسوس قدرت خرید مردم، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هم با موانع فراوانی روبه‌رو شده است. به عبارتی به دلیل کاهش قدرت خرید، میزان پول مازاد خانواده که قابل سرمایه‌گذاری است بسیار جزیی بوده و حتی از یک گرم طلا نیز ارزش کمتری دارد. در چنین حالتی شکل گیری روش‌هایی که بتوان با حداقل سرمایه وارد بازار سرمایه‌گذاری شد، با اقبال خوبی از طرف مردم مواجه خواهد شد. 

یکی از زمینه‌های جذاب و سود ده سرمایه‌گذاری ملک است. نیاز به توضیح نیست که با قیمت فعلی ملک، امکان سرمایه‌گذاری به شیوه متداول تنها برای قشر ثروتمند جامعه میسر است. بنیاد ققنوس اما با بهره‌گیری از سیستم توکنیزاسیون، امکان سرمایه‌گذاری در ملک با سرمایه اندک برای تمام اقشار جامعه را فراهم کرذه است. در ادامه‌ی این مطلب با لزوم سرمایه‌گذاری در ملک، توکن‌های دیجیتال و بنیاد ققنوس آشنا خواهیم شد.

چرا سرمایه‌گذاری در ملک شما را ثروتمند می‌کند؟

چرا سرمایه‌گذاری در ملک شما را ثروتمند می‌کند؟

  • ملک در 40 سال گذشته حدود 1500 برابر رشد داشته که این میزان رشد در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری تکرار نشده است. همچنین بازار املاک نسبت به بسیاری دیگر از بازارها ثبات بیشتری را از خود نشان داده است.
  • بازار املاک در چند سال اخیر بیشترین جذب سرمایه را داشته است؛ به طوری که ۸۰% از اموال مردم ایران در بازار ملک سرمایه‌گذاری می‌شود و تنها ۲۰% درصد از این سرمایه به بازارهای دیگر مانند طلا و ارز تخصیص داده شده است.
  • ارزش ملک بر خلاف ارزش‌های دیگر قابل وارد یا صادر کردن نیست. این امر محدودیتی را در این بازار ایجاد می‌کند که باعث ارزشمندتر شدن بازار ملک نسبت به دیگر بازارها می‌شود.

توکن چیست و توکنیزاسیون به چه اقدامی گفته می‌شود؟

توکن چیست و توکنیزاسیون به چه اقدامی گفته می‌شود؟

بعد از به‌جود آمدن بلاکچین و محبوبیت بیت‌کوین، کوین‌های مختلفی به بازار ارزهای دیجیتال اضافه شدند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این کوین‌ها، اتریوم بود. اتریوم توسط جوان ۲۳ ساله روسی، «ویتالیک بوترین» و در تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۱۵، پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت.

یکی از خاصیت‌های مهم این کوین این است که مبنای قراردادهای هوشمند را بر بستر بلاکچین خود پیاده کرد. به‌این ترتیب دیگر نیاز نبود که برای داشتن یک ارز دیجیتال، حتما یک بلاکچین اختصاصی داشته باشید. از این‌رو توکن‌های زیادی بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد شد. این مسئله نه‌تنها باعث به‌وجود آمدن دریچه جدیدی به بازار ارزهای دیجیتال شد، بلکه باعث بزرگتر شدن بلاکچین اتریوم نیز شد.
جالب است بدانیم که دیگر تنها اتریوم نیست که قابلیت افزودن توکن‌های زیادی را برروی بستر خود فراهم می‌سازد، بلکه کوین‌های زیادی هستند که این قابلیت را فراهم ساخته و توکن‌های زیادی روی بلاکچین آن‌ها اجرا شده‌اند.

توکن نوعی از ازرهای دیجیتال است که همانند کوین‌ها در آن واحد، نقل و انتقالات آن از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری شده سایر کوین‌ها کنترل می‌شوند. به‌عبارت ساده‌تر توکن‌ها برخلاف کوین‌ها دارای یک بلاکچین اختصاصی نیستند و برای این‌که کارایی یک کوین را حفظ کنند، معمولا از بستر بلاکچین یکی از کوین‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عوامل در شناسایی فرق بین یک کوین و توکن می‌تواند استفاده شود، داشتن یا نداشتن بلاکچین اختصاصی است. هر کوین در بازار ارزهای دیجیتال از یک الگوریتم شبکه‌ای پیروی کند که برای این‌که کارایی خاص کوین خود را بتواند به بهترین شکل ممکن عملی کند، بلاکچین مخصوص به خودش را راه‌اندازی می‌کند. اگر کوینی دارای بلاکچین اختصاصی نباشد، در دسته توکن‌ها قرار خواهد گرفت.

حال با توجه به دانشی که درباره توکن پیدا کردید، می‌توانید به خوبی مفهوم توکنیزاسیون را نیز درک کنید. بر این اساس به ایجاد شیوه معاملاتی مبتنی بر تبادل توکن، توکنیزاسیون گفته می‌شود.

بنیاد ققنوس چیست؟

بنیاد ققنوس چیست؟

شبکه ققنوس با بهره گیری از فناوری دفاتر توزیع شده (DLT) ، امکان انتشار توکن‌های متنوع دارایی و گواهی را توسط ناشران معتمد فراهم می­نماید. رکن اصلی شبکه ققنوس، میزبانهای آن هستند که مسئولیت پردازش و نگهداری تراکنشهای توکنهای شبکه را بر عهده دارند. میزبانان اولیه شبکه ققنوس به‌طور درون‌زا امکان افزودن میزبان‌های جدید با اخذ آراء بیش از نیمی از میزبان‌های فعال را فراهم نموده اند و این شبکه با افزایش تعداد میزبانها توسعه خواهد یافت. مجموعه میزبانهای ققنوس، بنیاد ققنوس را شکل خواهند داد که بر تصمیمات و تغییرات شبکه ققنوس نظارت خواهد کرد. بنیاد ققنوس مجموعه متشکل از میزبان‌های شبکه ققنوس است که با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، ماهیت خودانتظام خواهد یافت.

میزبانهای اولیه (موسس) ققنوس عبارتند از شرکتهای گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد(فناپ)، داده‌ورزی سداد، گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا و فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده یکتا ققنوس پارس که با سرمایه گذاری در فناوری بلاکچین و ایجاد شبکه ققنوس، شرایط بکارگیری مشترک این فناوری را فراهم نموده­اند. قطعا توسعه قابلیتهای شبکه ققنوس نیازمند دریافت نظرات و بازخوردهای کاربران آن خواهد بود، که امیدوار است با ابزارهای فراهم شده در این سایت و شبکه های اجتماعی مرتبط این ارتباط برقرار شده و جامعه کاربران ققنوس شکل بگیرد.

سرمایه‌گذاری در املاک به روش خرید توکن

سرمایه‌گذاری در املاک به روش خرید توکن.jpg

بانک‌ها و مؤسسات بزرگ به واسطه تملک وثایق بانکی، افزایش سرمایه و … املاک مازاد ارزشمندی دارند که گاهی مشتریان نمی‌توانند همه آن را خریداری کنند و یا بازار، موقعیت فروش و … وجود ندارد. برای به تکاپو واداشتن بازار و نقدشوندگی دارایی‌های منجمد در شبک ققنوس تصمیم برآنست تا کارگزاری‌های مورد تأیید این املاک را توکنیزه و تمام یا بخشی از دارایی خود را ارزش‌گذاری نمایند. بدین‌ترتیب سرمایه‌های جامد به گردش درآمده و مشتریان می‌توانند براساس میزان دارایی خود در این حوزه سرمایه‌گذاری نمایند. امکان پیاده‌سازی این مورد کاربرد در شبکه ققنوس فراهم گردیده‌ است.

در ابتدا اصطلاح توکن در زمینه ارزهای دیجیتال به‌کار برده می‌شد، اما در حال حاضر کاربرد آن محدود به این ارزها نمی‌شود، بلکه شامل هر نوع از دارایی می‌شود. توکن‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان از توکن ارزی، کاربردی، بهادار و دیگر دارایی‌های ارزشمند نام برد. بنابراین گزارش شبکه ققنوس به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در خرداد  ۹۸ به صورت رسمی ‌با حضور ۶ میزبان اولیه فعالیت خود را آغاز کرد. رکن اصلی شبکه ققنوس، میزبان‌‌های آن هستند که مسئولیت پردازش و نگهداری تراکنش‌های توکن‌های شبکه را به عهده دارند.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.