نکات اجاره آپارتمان 40 متری در تهران را بدانید

رکسانا معمر
1399/08/25
2282
زمان مطالعه: 7 دقیقه
نکات اجاره آپارتمان 40 متری در تهران را بدانید

با بالا رفتن سرسام‌آور قیمت مسکن، پیشنهاد تولید واحدهای مسکونی 40 متری قوت گرفت. از طرفی تقاضا برای خرید یا اجاره این واحدها نیز نسبت به قبل بیشتر شد، از همین رو تصمیم گرفتیم امروز درباره نکات اجاره آپارتمان 40 متری در تهران بنویسیم.

اگر شما هم به فکر اجاره آپارتمان تا 40 متر در تهران افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ بسیاری از پرسش‌هایتان را بگیرید. 
با کاهش میزان تولد و فرزندآوری در زوج‌های جوان، خانواده‌های امروزی کوچک‌تر شده‌اند. از طرفی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، توان مالی خانواده‌ها کاهش یافته و امکان تهیه مسکن با متراژ بالا نسبت به گذشته به مراتب سخت‌تر شده است. در کنار همه این موارد سیل جمعیتی که هرساله به هوای تحصیل یا شرایط کاری بهتر به تهران مهاجرت می‌کنند را هم نمی‌شود نادیده گرفت. 
همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا تمایل برای خرید یا اجاره آپارتمان‌های 40 متری این روزها بیشتر باشد. در همین رابطه خوب است سری هم به مقاله سرانجام طرح خانه‌های 35 متری چه می‌شود؟، بزنید.

شرایط اجاره آپارتمان‌های 40 متری در تهران چگونه است؟

شرایط اجاره آپارتمان‌های 40 متری در تهران چگونه است؟

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت در بازار مسکن نسبت عرضه و تقاضا است. به این شکل که با افزایش تقاضا نسبت به عرضه، قیمت مسکن بالاتر می‌رود. در سال‌های اخیر با توجه به قوانین وضع شده و صرفه‌های اقتصادی، تمایل برای ساخت واحدهای مسکونی ریزمتراژ کمتر شده است. از طرفی به‌ دلایلی که بالاتر نیز به آن‌ها اشاره کردیم؛ اخیرا تقاضا برای سکونت در این واحدها هم بیشتر شده است. مجموع این عوامل باعث شد تا تناسب میان تقاضا و عرضه در واحدهای مسکونی کم‌متراژ به‌هم بریزد و نتیجه اینکه امروز بیشترین میزان افزایش نرخ اجاره‌بها متعلق به همین آپارتمان‌ها بوده است. 

یکی از مزایای اجاره آپارتمان‌های 40 متری و کم متراژ در ارتباط با افراد مجرد است. عموما مالکین تمایل کمی نسبت به اجاره واحد مسکونی خود به افراد مجرد دارند؛ این اوضاع اما در رابطه با واحدهای مسکونی کم‌متراژ متفاوت است. بیشتر مخاطبین این آپارتمان‌ها افراد مجرد هستند، به همین دلیل مالکین واحدهای مسکونی کم‌متراژ عموما مشکلی با اجاره ملک خود به مجردها ندارند.

آپارتمان 40 متری برای چه افرادی مناسب است؟

آپارتمان 40 متری برای چه افرادی مناسب است؟

آپارتمان‌های 40 متری و کوچک‌تر، عموما متقاضیان خاص خود را دارند. این آپارتمان‌ها مناسب زوج‌های جوان، دانشجویانی که از شهرستان برای ادامه تحصیل به تهران آمده‌اند و همچنین مناسب افرادی است که از شهرستان برای کار به تهران مهاجرت کرده‌اند. اما در کنار این افراد، سکونت در آپارتمان‌های کم‌متراژ برای خانواده‌هایی که توان تأمین مسکن با متراژ مطلوب‌تر ندارند، گزینه خوبی برای خانه‌دار شدن است.

اجاره آپارتمان در تهران این روزها نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر شده اما، می‌توانید در مناطق مختلف تهران با مبلغ مناسبی یک واحد 40 متری مناسب اجاره کنید. اگر برای دریافت وام ودیعه مسکن هم ثبت‌نام کرده باشید؛ کارتان به مراتب ساده‌تر خواهد بود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره وام ودیعه مسکن دارید، پیشنهاد میکنم مقاله تسهیلات اجاره‌ بها به مستاجران برای تامین ودیعه مسکن را بخوانید.

برای دکوراسیون آپارتمان 40 متری به این موارد توجه کنید

برای دکوراسیون آپارتمان 40 متری به این موارد توجه کنید

طراحی دکوراسیون داخلی تا حد زیادی به نقشه و پلان واحد بستگی دارد؛ با این حال یک‌سری نکات کلی به عنوان اصول دکور کردن واحدهای کم‌متراژ هستند که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه سعی می‌کنیم به بررسی این موارد بپردازیم.
آپارتمان‌های کوچک برای هر قسمت فضای بسیار محدودی دارند. به این معنی که فضای نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و آشپزخانه بسیار کوچک هستند. همچنین امکان دارد تفکیک فضا به صورت کامل وجود نداشته باشد؛ برای مثال اتاق خواب نداشته باشند یا آشپزخانه از نشیمن جدا نشده باشد و صرفا گوشه‌ای از فضای نشیمن به گاز و سینک ظرفشویی و تعداد کمی کابینت تخصیص داده شده باشد. در چنین فضایی انتخاب وسایل باید بسیار هوشمندانه باشد. 

سعی کنید از وسایل کم با قلیت‌های بیشتر استفاده کنید. مثلا استفاده از مبلمان‌های تخت خواب شو برای فضاها بسیار مناسب است. از میزها و صندلی‌های ظریف استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند. کف خانه را پر از فرش نکنید، مخصوصا اگر کف خانه رنگ روشنی دارد. فرش‌ها به دلیل رنگی و طرح‌دار بودن، فضای خانه را شلوغ می‌کنند. 

دیوارها را با قاب‌های مختلف شلوغ نکنید و به جای آن برای تزئین دیوارها سعی کنید از آینه‌های دکوراتیو استفاده کنید. آینه‌ها به بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای خانه کمک قابل توجهی می‌کنند.

اگر فضای خانه تفکیک ده نیست و شما به فضای جدایی برای مطالعه یا اتاق خواب احتیاج دارید، می‌توانید از قفسه‌‎ها برای تفکیک فضا استفاده کنید. قفسه‌ها هم به زیبایی فضا کمک می‌کنند و هم کمتر باعث شلوغ شدن و کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شوند.

کدام مناطق برای اجاره آپارتمان 40 متری مناسب‌ترند؟

اگر شما یک واحد 40 متری را به دلیل ارزان بودنش انتخاب کرده‌اید، پس منطقی است به دنبال مناطق شمالی تهران نباشید. به‌علاوه تنوع واحدهای کوچک در مناطق جنوبی تهران بیشتر بوده و دستتان برای انتخاب بازتر است. اما اگر علت انتخاب واحد کوچک برای زندگی به دلیل نزدیکی به محل کار و دانشگاه و به منظور سکونت موقتی است، طبیعتا زندگی در شمال تهران آب‌وهوا و رفاه بیشتری خواهد داشت. پس ابتدا هنگام انتخاب محله جهت سکونت به شرایط خودان دقت کنید و پس از آن سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.