قبل از اجاره آپارتمان در جردن، این چند نکته را بخوانید

رکسانا معمر
1399/03/12
952
زمان مطالعه: 10 دقیقه
قبل از اجاره آپارتمان در جردن، این چند نکته را بخوانید

اگر به فکر اجاره آپارتمان در جردن افتاده‌اید، دست نگهدارید و این مطلب را بخوانید. برای یک معامله‌ی درست در بازار املاک، نیاز است اطلاعات کافی داشته باشید و با دید باز اقدام کنید.

اجاره خانه و آپارتمان یا خرید ملک، تصمیم مهم و پرهزینه‌ای است. محله سکونت یکی از فاکتورهایی است که هنگام انتخاب منزل جدید باید به آن توجه کنید. اجاره آپارتمان در جردن همیشه یکی از گزینه‌های پرطرفدار بین متقاضیان اجاره خانه در تهران بوده. این خیابان ویژگی‌هایی دارد که می‌توان از آن به عنوان یکی از مناطق مهم و پرطرفدار در تهران یاد کرد.

اگر شما هم به فکر اجاره یا خرید آپارتمان درخیابان جردن تهران افتاده‌اید، احتمالا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری از این محله هستید تا بعدا از انتخاب خودتان پشیمان نشوید. موقعیت مسکونی این خیابان، دسترسی‌ها، نرخ خرید یا اجاره آپارتمان در جردن و ... اطلاعاتی هستند که پیش از رفتن پای میز مذاکره به آن‌ها نیاز خواهید داشت. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با خیال راحت بهترین آپارتمان را در جردن انتخاب کنید.

جردن، سوگلی منطقه 3

منطقه جردن برای سکونت چه ویژگی‌هایی دارد

تقریبا غیرممکن است تهرانی باشید و تا به حال نام خیابان جردن به گوشتان نخورده باشد؛ یا حتی برای تفریح و خوش‌گذرانی گذرتان به این خیابان نیوفتاده باشد. اگر به فکر اجاره آپارتمان در جردن هستید، بدانید که دست روی محله‌ای خوش آب‌وهوا و لوکس گذاشته‌اید! خیابان جردن در اصل به محله امانیه اختصاص دارد و هنوز هم به شمال جردن امانیه می‌گویند. در سال‌های بسیار دور که جردن رونق امروز را نداشت، ییلاق‌نشین خانواده‌های اعیانی آن زمان بود. یکی از اولین خانواده‌هایی که در جردن عمارت بنا کردند، خانواده امان‌پور بودند و نام امانیه این‌گونه بر پیشانی این خیابان نشسته است.

با توجه به تردد بالای تهرانی‌ها در منطقه 3 و به ویژه خیابان جردن، شهرداری منطقه 3 با راهکارهای عمرانی سعی کرده تا کیفیت رفاهی این منطقه را از همه لحاظ حفظ کند. بنابراین زندگی در خیابان جردن، از رفاه خوبی برخوردار خواهد بود. دسترسی به بوستان‌های خانوادگی، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید متعدد و ساختمان‌سازی بر اساس به‌روزترین استانداردها ویژگی‌هایی هستند که نمی‌توان حسن آن‌ها را نادیده گرفت. پس اگر آگهی‌‌های معامله ملک در جردن را زیر و رو می‌کنید، تا اینجا از رفاه و خوش آب‌وهوایی آن خاطرتان جمع باشد.

اجاره آپارتمان در جردن به چه افرادی توصیه می‌شود؟

به چه افرادی پیشنهاد می‌کنیم در جردن آپارتمان اجاره کنند؟.

خیابان جردن یکی از مناطق گران قیمت تهران است. قیمت خرید آپارتمان در جردن تهران بسیار بالا است و برای بسیاری از افراد تامین این هزینه ممکن نیست. از طرفی بسیاری از افرادی که سرمایه کافی دارند، ترجیح می‌دهند به جای خرج کردن این مبلغ بابت خرید خانه، پولشان را در کار یا بازار پرسودتری سرمایه‌گذاری کنند. در چنین شرایطی بهترین تصمیم اجاره آپارتمان است. طبق آمار منتشر شده، تمایل به اجاره نشینی در دهه اخیر در میان ثروتمندان بسیار بالا رفته است. طبق گزارش فوربز، یکی از علل این اتفاق بالا بودن قیمت خانه و از طرفی تمایل ثروتمندان به زندگی در خانه‌های لوکس است. در نتیجه اجاره‌نشینی برای آن‌ها انتخاب بهتری خواهد بود.

اگر شما هم از افرادی هستید که زندگی در شمال تهران را ترجیح می‌دهید، قطعا یکی از گزینه‌های شما، اجاره آپارتمان در جردن است. قیمت آپارتمان در جردن نسبت به بسیاری از مناطق شمال تهران مناسب‌تر بوده و با هزینه کمتری می‌توانید شانس سکونت در یکی از آپارتمان‌های خوب این منطقه را داشته باشید. به‌علاوه، اگر امکان خرید خانه دارید، مجددا می‌توانید به خرید خانه در جردن نیز فکر کنید. همان‌طور که در مورد اجاره آپارتمان در این منطقه گفتیم؛ نرخ معامله ملک در جردن به نسبت بسیاری از مناطق شمال تهران مناسب‌تر است. پس احتمال اینکه بودجه شما کفاف خانه‌های این منطقه را بدهد بسیار بالاست.

آپارتمان‌‌های اجاره‌ای جردن چه ویژگی‌هایی دارند؟

ویژگی آپارتمان‌های اجاره‌ای در جردن چیست؟

یکی از محاسن خیابان جردن برای انتخاب منزل، تنوع متراژ آن است. در مناطق شمالی تهران بیشتر خانه‌ها و آپارتمان‌ها متراژ بالا دارند. از آن‌جایی که نرخ هر مترمربع خانه در این مناطق بالا است، بزرگ بودن متراژ خانه‌ها باعث می‌شود قیمت نهایی برای خرید یا اجاره بسیار بالا باشد. اما در این خیابان تنوع متراژ خانه‌ها بالاست و اجاره آپارتمان 75 متری در جردن کار سختی نخواهد بود. به‌علاوه‌، آپارتمان‌ها و خانه‌هایی با متراژ بالای 200 متر هم فراوان در جردن پیدا می‌شوند. پس از این بابت خیالتان راحت است. 

جردن از 50 سال پیش هم محله‌ی پر تقاضایی برای سکونت بوده و از همان زمان‌ها خانه‌هایی که در این محله ساخته می‌شدند براساس استانداردهای روز بوده و از متریال خوبی در ساختشان استفاده می‌شده است. به همین علت خانه‌های قدیمی ساز و حتی بسیاری از خانه‌های کلنگی جردن، هنوز هم برای سکونت مناسب هستند و به نسبت خانه‌های نوساز قیمت بسیار پایین‌تری دارند. از طرف دیگر به علت بالارفتن قیمت زمین، بسیاری از صاحبین املاک کلنگی جردن، تصمیم به ساخت‌وساز گرفتند، به همین علت فایل‌های آماده فروش یا اجاره نوساز فراوانی در این منطقه پیدا  می‌شود. اگر به فکر اجاره آپارتمان نوساز در جردن هستید، نیاز است حتما به کیفیت ساخت و ایمنی آن توجه داشته باشید

جدول فرعی‌های مناسب جردن برای خرید یا اجاره آپارتمان

با خواندن مطالب بالا احتمالا تا حد زیادی نسبت به معامله ملک در جردن مطمئن شده اید. اما قطعا یک سوال مهم این است که کدام خیابان جردن برای سکونت مناسب‌تر است؟ به طور کلی برای خرید خانه و یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران، یکی از فاکتورهای مهم که باید بررسی کنید آرامش آن قسمت است. به همین علت در جدول زیر سعی کرده‌ایم لیست فرعی‌ها و خیابان‌های جردن که برای سکونت از بقیه مناسب‌تر هستند را بیاوریم. لازم به ذکر است این فرعی‌ها به علت دنج بودن و تقاضای بالا به نسبت سایر قسمت‌های جردن گران قیمت‌تر هستند. به‌علاوه، شمال جردن فرعی‌های مسکونی‌تری تا قسمت جنوبی آن دارد.

بد نیست بدانید که در حال حاضر قیمت خرید آپارتمان در جردن متری بین 40 تا 55 میلیون تومان است. اگر به فکر اجاره آپارتمان در جردن افتاده‌اید، می‌توانید آپارتمان‌های آماده اجاره یا فروش آن را در متراژ ببینید.

جدول بهترین فرعی‌ها برای اجاره آپارتمان در جردن
خیابان مهیار این خیابان از غرب به خیابان ولیعصر و از شرق به جردن راه دارد.
خیابان کاج‌آبادی  این خیابان از غرب به ضلع شمالی پارک ملت در ولیعصر و از شرق به جردن راه دارد.
بلوار گل‌آذین این بلوار از شرق به اتوبان مدرس و از غرب به جردن راه دارد.
بن بست گلگشت  کوچه‌ای بن‌بست که از غرب به جردن راه دارد. انتهای کوچه ولی با پل هوایی عابر پیاده به الهیه دسترسی دارد.
بلوار ناهید بلوار ناهید یکی از بلوارهای اصلی خیابان جردن است. این بلوار از غرب به ولیعصر و از شرق به اتوبان مدرس راه دارد و خیابان جردن آن را از وسط قطع می‌کند.
خیابان گلفام  این خیابان یکی از خیابان‌های بسیار دنج حردن است که در شرق این خیابان قرار گرفته است. گلفام به خیابان تور راه دارد و از شلوغی اتوبان مدرس مصون است.
خیابان گلستان  این خیابان مانند مهیار خیابان عریض و طویلی است. گلستان به موازات خیابان مهیار قرار گرفته و از شلوغی جردن و ولیعصر در آن خبری نیست.
بلوار گیتی  این بلوار کاملا از هیاهوی جردن به دور است. در ضلع شرقی جردن قرار دارد و از شرق به گلستان راه دارد.
خیابان مروارید این خیابان در شرق جردن و همچنین در قسمت شمالی و قلب محله امانیه قرار دارد. خیابان مروارید موقعیتی شمالی-جنوبی دارد.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.