وام 250 میلیونی بانک مسکن

رکسانا معمر
1398/12/12
1578
زمان مطالعه: 5 دقیقه
وام 250 میلیونی بانک مسکن

این نوع سپرده‌گذاری برای خرید مسکن در صورتی که شرایط پرداخت ماهانه‌ی آن را داشته باشید، بسیار مناسب است. برای مثال شما با پرداخت مجموعا 15 میلیون تومان طی 5 سال، صاحب 150 میلیون تومان تسهیلات می‌شوید که می‌تواند جهت خرید مسکن راه‌گشای بسیار خوبی باشد

اصلی‌ترین مرجع دریافت وام و تسهیلات خرید مسکن، بانک مسکن است. متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با توجه به شرایط خود، یکی از انواع تسهیلاتی که بانک مسکن در نظر گرفته است را دریافت نمایند. اگر به فکر خرید آپارتمان در تهران افتاده باشید، قطعا سراغ وام مسکن را گرفته‌اید. بر این اساس، دریافت تسهیلات از طریق بانک مسکن، به یکی از انواع زیر امکان پذیر است:

پیش‌تر در متراژ به بررسی شرایط دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم پرداخته بودیم. امروز به بررسی شرایط و ویژگی‌های دریافت وام 250 میلیونی بانک مسکن می‌پردازیم.
 

وام مسکن از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان

تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن

حساب پس‌انداز مسکن جوانان از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت است. در سپرده‌های کوتاه مدت، متقاضی به بانک حق وکالت می‌دهد تا سپرده‌ی او را طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا، به صورت مشاع به کار بگیرد. این حق در اصل به بانک اجازه می‌دهد طی عقد قراردادهای مختلف از سپرده فرد استفاده کند و منافع حاصل از آن را بر طبق مقررات، به نسبت مبلغ و مدت زمان سپرده به سپرده‌گذار پرداخت نماید. دارنده حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌تواند با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارایه شده توسط بانک در بلند‌مدت، از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار گردد.

ویژگی‌ها و شرایط سپرده‌گذاری

این نوع سپرده‌گذاری هم از طریق والدین برای فرزندان قابل انجام است و هم خود فرد به شرط حداقل سنی 18 سال، می‌تواند اقدام به سپرده‌گذاری نماید. حداقل مدت انتظار جهت دریافت این تسهیلات 5 سال و حداکثر 15 سال است. از سال پنجم به بعد بسته به میزان پرداخت و مدت زمان سپرده‌گذاری، تسهیلات به سپرده‌گذار قابل پرداخت‌اند. از لحظه‌ی افتتاح حساب پس‌انداز، مبالغی به صورت ماهانه، سالیانه و یا یک‌جا باید از طرف سپرده‌گذار به حساب بانک واریز گردد.

پرداخت ماهانه وام مسکن

مبالغ پرداخت ماهیانه برای دریافت حداقل تسهیلات در جدول بالا آمده است. این مبالغ جهت دریافت حداقل تسهیلات است. برای دریافت سقف تسهیلات باید مبالغ جدول فوق را بر اساس الگوی زیر، در ضریب مشخص ضرب نمایید.
8/97 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای تهران 
6/58 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای شهرهای بزرگ
5/02 برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها

میزان تسهیلات دریافتی بسته به مدت زمان سپرده‌گذاری و مبالغ پرداختی به شرح زیر است:
در پایان سال پانزدهم بالغ بر 250 میلیون تومان، 210 میلیون تومان، 184 میلیون تومان
در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر 160 میلیون تومان، 120 میلیون تومان، 94 میلیون تومان
در پایان سال پنجم به ترتیب بالغ بر 150 میلیون تومان، 110 میلیون تومان، 84 میلیون تومان

حداکثر تسهیلات پرداختی 250 میلیون تومان برای شهر تهران است که بعد از 15 سال از طرف بانک قابل پرداخت است. در نتیجه برای دریافت سقف تسهیلات در تهران، یعنی 250 میلیون تومان، شما باید مبالغ پرداخت ماهانه را در ضریب 8/98 ضرب کنید و مبلغ به دست آمده به ازای هرسال را، ماهانه پرداخت نمایید.

این نوع سپرده‌گذاری برای خرید مسکن در صورتی که شرایط پرداخت ماهانه‌ی آن را داشته باشید، بسیار مناسب است. برای مثال شما با پرداخت مجموعا 15 میلیون تومان طی 5 سال، صاحب 150 میلیون تومان تسهیلات می‌شوید که می‌تواند جهت خرید مسکن راه‌گشای بسیار خوبی باشد.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.