آغاز ارسال پیامک به تائید شدگان طرح مسکن ملی

رکسانا معمر
1398/11/14
732
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آغاز ارسال پیامک به تائید شدگان طرح مسکن ملی

طبق گفته‌های محمود محمودزاده، معاون وزارت راه و شهرسازی، از بین232 هزار ثبت نامی در این طرح، حدود 140 هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند که از امروز، 14 بهمن ماه 98، به ترتیب حروف الفبا برای متقضیان پیامک ارسال می‌شود.

از آبان ماه سال 98، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در راستای کمک به قشر متوسط رو به پایین جامعه قصد دارد، طرح ملی مسکن را آغاز کند.
بر اساس اعلام این مجموعه، در این طرح حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته خواهند شد و به افراد واجد شرایط تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد و هدف از این طرح کمک به خرید خانه همه‎‌ی اقشار جامعه است.

طبق گفته‌های محمود محمودزاده، معاون وزارت راه و شهرسازی، از بین 232 هزار ثبت نامی در این طرح، حدود 140 هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند که از امروز، 14 بهمن ماه 98، به ترتیب حروف الفبا برای متقضیان پیامک ارسال می‌شود.

‌این متقاضیان پس از دریافت پیامک با کد رهگیری وارد سامانه طرح ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir  شده و اقدام به تکمیل مدارک خود می‌کنند. بر این اساس، افراد به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها مراجعه کرده و مدارک مربوط به سابقه سکونت و مستندات بارگذاری شده در سایت کنترل می‌شوند. پس از معرفی به بانک هر فرد بنا به پروژه و وسعت ملک باید بین 30 تا 40 میلیون تومان واریز کند.

جالب است بدانید از بین واجدین شرایط طرح ملی مسکن، استان‌های اردبیل با 66 درصد، خوزستان 64 درصد، سیستان وبلوچستان و کرمانشاه با 62درصد بیشترین درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط را دارا بودند و استان‌های سمنان با 35 درصد، خراسان جنوبی 39درصد و مرکزی 41 درصد، کمترین افراد واجد شرایط این طرح بودند.
همچنین 46.5 درصد از واجدین شرایط را تهرانی‌ها تشکیل داده‌اند.

چه کسانی واجد شرایط برای طرح ملی مسکن هستند؟

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که حائز چهار شرط زیر باشند، در این طرح پذیرفته خواهند شد؛

  1. متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
  2. سابقه مالکیت زمین و ساختمان نداشته باشند.
  3. از هیچ تسهیلات دولتی و خرید و ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.
  4. در شهر مورد تقاضا سابقه سکونت داشته باشند.

محمود محمود زاده در ادامه صحبت با خبرنگاران در رابطه با آغاز فرآیند پذیرش متقاضیان اضافه کرد که امکان ثبت اعتراض برای افرادی که پیامک پذیرش در طرح مسکن ملی را دریافت نکرده‌اند، فراهم است. این افراد از از اول اسفند می‌توانند با مراجعه به سایت طرح ملی مسکن نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.