تعیین سقف وام مسکن برای خرید خانه های طرح اقدام ملی

آرش توکلی
1398/09/02
293
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعیین سقف وام مسکن برای خرید خانه های طرح اقدام ملی

پس از گذشت چند سال از وعده دولت مبنی بر ساخت مسکن اجتماعی برای آحاد مردم در نقاط مختلف کشور، سرانجام در شهریور ماه سال جاری این طرح وارد فاز اجرایی شد.

پس از گذشت چند سال از وعده دولت مبنی بر ساخت مسکن اجتماعی برای آحاد مردم در نقاط مختلف کشور، سرانجام در شهریور ماه سال جاری این طرح وارد فاز اجرایی شد. این برنامه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید توسط مدیران دولتی طراحی شد اما در زمان تصدی عباس آخوندی در وزارتخانه راه و شهرسازی پروژه اقدام ملی راکد ماند و آخوندی نیز اقدام موثری در راستای ساماندهی به بازار املاک نداشت و تنها با انتقاد از طرح مسکن مهر دولت گذشته، قصد داشت تا اذهان عمومی را به سمت خسارت های ناشی از اجرای مسکن مهر هدایت نماید. در سال گذشته سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی به محمد اسلامی رسید و رییس جمهور مهمترین وظیفه این وزیر را اجرای طرح اقدام ملی مسکن با محوریت تولید 400 هزار واحد مسکونی اعلام نمود.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن با کد رهگیری معتبر، در این پروژه دولت زمین رایگان به همراه کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی با تخفیف به سازندگان اعطا می کند و انبوه سازان متعهد می شوند واحدهای مسکونی را با بهترین کیفیت ساخته و در اختیار متقاضیان قرار دهند. بر اساس تفاهم نامه دولت و بخش خصوصی سند زمین این واحدها در اختیار دولت قرار خواهد گرفت و سود مشارکت و سرمایه گذاری به سازندگان اعطا می شود.
یکی از مهمترین دغدغه های مردم برای خرید خانه در این طرح کمبود نقدینگی و کاهش توان مالی شدید به دلیل گرانی و تورم اقتصادی می باشد. به همین دلیل دولت و وزارت راه و شهرسازی وام مسکن برای خرید خانه های طرح اقدام ملی را برای متقاضیان فراهم نمودند و افرادی که واجد شرایط استفاده از این طرح باشند می توانند تسهیلات بانکی دریافت نمایند. معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سقف وام مسکن ملی گفت : تسهیلات طرح اقدام ملی 100 میلیون تومان پیش بینی شده است و 70 هزار واحد این طرح در شهرهای جدید معرفی شده، که به زودی ثبت طرح اقدام ملی مسکن در تهران نیز فراهم می شود. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد می باشد و دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن ملی 12 ساله است. این مقام آگاه خاطر نشان کرد افرادی که قبلا از وام مسکن یکم استفاده نکرده و صاحب خانه نمی باشند، می توانند در این طرح ثبت نام نمایند. اولویت واگذاری واحدها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.