درخواست وام مسکن، اینترنتی شد

رکسانا معمر
1399/02/23
1225
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درخواست وام مسکن، اینترنتی شد

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: امکان ثبت الکترونیکی درخواست تسهیلات مسکن، درج اطلاعات هویتی و بارگذاری اسناد و مدارک بدون نیاز به حضور در شعب بانک مسکن فراهم شده است.

به گفته محمد حسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن، امکان ثبت الکترونیکی درخواست تسهیلات مسکن، درج اطلاعات هویتی و بارگذاری اسناد و مدارک بدون نیاز به حضور در شعب بانک مسکن فراهم شده است.
بر اساس سامانه‌ای که طراحی شده مشتری فقط یک‌بار آن‌هم زمانی که بخواهد برای ثبت قرارداد خود در دفتر خانه، نامه‌ای از بانک دریافت کند؛ یا اگر قرارداد داخلی باشد؛ برای امضای قرارداد و واریز وجه به بانک مراجعه می‌کند. تمامی مراحل اعطای تسهیلات به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. این امکان در بانک مسکن فراهم شده که افراد بتوانند به صورت غیرحضوری تقاضای دریافت تسهیلات مسکن را ثبت کنند. به محض تکمیل شدن مراحل ثبت درخواست به افراد کد پیگیری داده می‌شود که با آن کد می‌توانند مراحل پرونده خود را رصد کنند. قسمتی در سامانه بانک مسکن تعبیه شده که با ثبت کد پیگیری در آن امکان رصد آخرین وضعیت پرونده فراهم می‌شود.

نحوه ثبت اینترنتی درخواست وام مسکن

به این منظور کافیست به صفحه اینترنتی بانک مسکن  مراجعه کنید. در صفحه نخست بر روی دکمه "سامانه درخواست تسهیلات" کلیک کنید.

سامانه درخواست تسهیلات.jpg

سپس به صفحه‌ای که در زیر آمده وارد خواهید شد. در این مرحله نوع تسهیلات خود را وارد کنید و بعد از آن با ثبت شماره همراه و کد ملی منتظر دریافت پیامک از طرف بانک باشید. این پیامک حاوی کد پیگیری شما است که به وسیله آن مراحل دریافت تسهیلاتتان را می‌توانید پیگیری کنید.

1سامانه درخواست تسهیلات.jpg

بعد از قبول شرایط و ضوابط بانک به صفحه دیگری وارد می‌شوید. مطابق تصویری که در پایین آمده است. بعد از ورود به این صفحه لازم است به طور کامل اطلاعات و مشخصات خواسته شده را وراد و مدارک لازم را بارگذاری نمایید. دقت کنید که تمامی بندها را پر کرده و اطلاعات خود را به درستی ثبت کرده باشید.

2سامانه درخواست تسهیلات.jpg

بعد از اتمام این مرحله، درخواست شما به جریان می‌افتد. هر زمان می‌توانید با استفاده از کد پیگیری که به شماره همراهتان پیامک شده بود، در جریان مراحل درخواست خود قرار بگیرید. به این منظور کافیست در صفحه سامانه تسهیلات مسکن، گزینه پیگیری را انتخاب نمایید و سپس، با وارد نمودن کد پیگیری در جریان آخرین وضعیت درخواست خود قرار بگیرید.

3سامانه درخواست تسهیلات.jpg

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.