آخرین اخبار از تخصیص وام اجاره مسکن

آرش توکلی
1398/06/13
239
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین اخبار از تخصیص وام اجاره مسکن

در تابستان سال جاری هزینه اجاره نشینی متاثر از نرخ خرید مسکن با افزایش چشم گیری روبه رو شد و مالکان رقم های سرسام آوری را برای تمدید قرارداد اجاره به مستاجران پیشنهاد دادند.

در تابستان سال جاری هزینه اجاره نشینی متاثر از نرخ خرید مسکن با افزایش چشم گیری روبه رو شد و مالکان رقم های سرسام آوری را برای تمدید قرارداد اجاره به مستاجران پیشنهاد دادند. به همین دلیل اجاره نشین ها قادر به تامین مالی هزینه رهن و اجاره نشده و به دنبال معامله و سکونت در آپارتمان خوش قیمت در مناطق جنوبی و حاشیه پایتخت بودند. برخی از مردم نیز فایل های خانه های کم متراژ را جست و جو کرده و به دنبال کاهش هزینه اجاره نشینی بودند، ولی میزان ارائه فایل های آپارتمان های زیر 80 متر بسیار محدود بود و سهم خانه های لوکس و بالای 100 متر در آگهی های مسکن بسیار قابل توجه گزارش شد.
به گزارش متراژ پورتال خرید و فروش آنلاین مسکن، دولت و مجلس نیز با آگاهی از وضعیت قرمز و شرایط پر التهاب بازار مسکن جلسات متعددی در راستای حمایت از متقاضیان و ساماندهی به بازار مسکن تشکیل دادند و طرح های نظیر تولید 400 هزار واحد مسکونی، طرح مالیات بر عایدی مسکن و تسهیلات ویژه برای اجاره نشین ها از مهمترین برنامه های تصویب شده در جلسات بود. بانک مسکن نیز به عنوان بانک عامل در پرداخت تسهیلات مسکن در تلاش برای تامین بودجه مورد نیاز برای اعطای تسهیلات در سال 98 می باشد و مدیر عامل این بانک در خصوص وام خرید و اجاره مسکن در سال جاری خاطر نشان کرد: طرح پیشنهادی بانک مسکن به منظور پرداخت تسهیلات اجاره بهای منازل مسکونی تدوین و به بانک مرکزی ارائه شده است ولی به دلیل برخی از ابهامات بانک مرکزی هنوز این طرح را مورد تایید قرار نداده ولی در حال رفع مشکلات و دفاع از طرح ارسالی هستیم.
مدیر عامل بانک مسکن در خصوص زمان بندی اعطای تسهیلات اجاره مسکن نیز افزود: در حال حاضر جلساتی درباره موضوعات فقهی با صاحب نظران این حوزه برگزار شده و زمانی که از نظر فقهی و شرعی ابهامات برطرف شود نقطه نظرات و طرح تکمیلی را به بانک مرکزی اعلام می کنیم.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.