آخرین اخبار از شرایط وام نوسازی بافت فرسوده در سال 98

آرش توکلی
1398/02/31
211
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آخرین اخبار از شرایط وام نوسازی بافت فرسوده در سال 98

در چند ماه اخیر یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده و حمایت از انبوه سازان فعال در این بخش بوده است.

در چند ماه اخیر یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده و حمایت از انبوه سازان فعال در این بخش بوده است. وزیر راه و شهرسازی که مهمترین برنامه سال 98 دولت و این وزارتخانه را تولید 400 هزار واحد مسکونی اعلام نموده از کنترل بازار مسکن و حمایت از ساخت و ساز در بافت های قدیمی خبر داد و ابزار امیدواری کرد که شرایط و تسهیلات برای خرید خانه در سال جاری بهتر خواهد شد.
به گزارش متراژ، در برنامه جدید بانک مسکن و دولت وام ساخت و ساز مسکن در بافت فرسوده به صورت سهمیه بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد. این وام با بهره 9 درصد و برای نوسازی سالانه 100 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده، اما ردیف بودجه و تامین اعتبار آن هنوز محقق نشده است. بسته اعتباری سال 98 به منظور تامین مالی و حمایت از انبوه سازان در مناطق قدیمی با هدف کاهش هزینه ساخت و ساز و تسهیل خانه دار شدن مردم با همکاری شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.
در این طرح بخشی از سازندگان مشمول دریافت وام نوسازی در بافت فرسوده خواهند شد و با حمایت دولت و ارائه مصالح ساختمانی ارزان قیمت به آن ها روند ساخت و ساز تسهیل خواهد شد. هم چنین کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت تحقق این طرح، قیمت تمام شده مسکن با کاهش 30 درصدی همراه خواهد شد و متقاضیان با شرایط بهتری قادر به خرید و اجاره ملک دلخواه خود خواهند شد.
برخی از کارشناسان با مرور طرح های قبلی دولت ها از ناکارآمدی و عدم اجرایی شدن این بسته خبر می دهند و معتقدند با توجه به این، دولت هنوز تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح را انجام نداده، احتمال محقق نشدن اهداف آن در سال 98 وجود دارد و نحوه تخصیص این وام به سازندگان فعال هنوز ابلاغ نشده است.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.