آخرین اقدامات برای شروع پروژه ساخت 400 هزار واحد مسکونی

آرش توکلی
1398/04/27
208
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین اقدامات برای شروع پروژه ساخت 400 هزار واحد مسکونی

دولت و وزیر راه و شهرسازی مهمترین برنامه خود در سال 98 در راستای حمایت از متقاضیان مسکن و تسهیل در خانه دار شدن مردم را، تولید 400 هزار واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی اعلام نموده اند.

دولت و وزیر راه و شهرسازی مهمترین برنامه خود در سال 98 در راستای حمایت از متقاضیان مسکن و تسهیل در خانه دار شدن مردم را، تولید 400 هزار واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی اعلام نموده اند. پس از کش و قوس های فراوان در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن، محمد اسلامی در گفتگویی اعلام کرد تمرکز وزارت راه و شهرسازی به احداث واحدهای مسکونی جدید و در اختیار گذاشتن زمین دولتی به انبوه سازان به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن می باشد به همین دلیل اعتبارات لازم برای تسهیلات بانکی پیش بینی نشده و بودجه این وزارتخانه صرف ساخت و تکمیل این آپارتمان ها می شود.
به گزارش متراژ، در گام اول این طرح 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور ساخته می شود که انبوه سازان با دریافت کارت اعتباری مصالح و حمایت دولت هزینه ساخت این واحدها را پرداخت نموده و پس از تکمیل با قیمت مصوب و ابلاغی وزارت راه شهرسازی در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد. با اعلام معاون وزیر از مجموع 200 هزار واحد مسکونی، 145 هزار واحد تاکنون مکان یابی و تعیین تکلیف شده و 55 هزار واحد باقی مانده در مرحله کارشناسی و دریافت مجوزهای لازم است.
 این طرح که با عنوان اقدام ملی تولید نام گذاری شده، با حمایت کارشناسان اقتصادی همراه بوده و صاحب نظران معتقد اند در صورت اجرای صحیح این برنامه بازار عرضه و تقاضای مسکن تعدیل ومردم با قیمت منصفانه ای قادر به انتخاب و خرید ملک مورد نظر خود می باشند. برخی از مخالفان این طرح نیز با مرور ساخت و سازهای غیر استاندارد در قالب مسکن مهر، نسبت به ساخت و ساز آپارتمان ها در حاشیه کلان شهرها هشدار می دهند و بر این باور اند که زیر ساخت شهری و امکانات لازم در مکان های احداث این خانه ها باید پیش بینی شود و پس از آن دولت اقدام به تولید 400 هزار واحد مسکونی نماید.
معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص زمان شروع ساخت این واحدهای مسکونی خاطر نشان کرد:  شروع عملیات پروژه های ساخت در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در هفته دولت کلید خواهد خورد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.