آخرین جزییات طرح اجاره منازل خالی

آرش توکلی
1397/06/05
194
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین جزییات طرح اجاره منازل خالی

در چند ماه گذشته مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در راستای حمایت از اجاره نشین ها طرح ها و برنامه های مختلفی را بررسی نمودند، اما هیچ کدام از این طرح ها هنوز مورد موافقت قرار نگرفته و مستاجران با توجه به وضعیت آشفته بازار اجاره مسکن

در چند ماه گذشته مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در راستای حمایت از اجاره نشین ها طرح ها و برنامه های مختلفی را بررسی نمودند، اما هیچ کدام از این طرح ها هنوز مورد موافقت قرار نگرفته و مستاجران با توجه به وضعیت آشفته بازار اجاره مسکن، موفق به رهن و اجاره آپارتمان های مورد نیاز خود نشده اند.
طرح جدید دولت برای ساماندهی اجاره بها، افزایش مدت قرارداد اجاره نشینی می باشد که در این خصوص حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: هدف ما این است که مدت قراردادها را با توجه گرانی بیش از 40 درصدی قیمت ها در بازار مسکن از یک سال به حداقل دو سال افزایش دهیم و هر سال حداکثر 10 درصد بر نرخ اجاره بها افزوده گردد. به منظور ترغیب مالکان نیز بسته های معافیت های مالیاتی را برای موجران حمایت کننده از این طرح در نظر گرفته می شود.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش مسکن به نقل از ایسنا، یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی برای ساماندهی بازار مسکن، طرح اجاره منازل خالی توسط دادستانی می باشد که در خصوص اجرای این طرح انتقادها و چالش های زیادی مطرح شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره جزییات طرح اجاره واحدهای مسکونی خالی گفت : در حال حاضر دو میلیون و 600 هزار خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که 3 برابر میانگین کشورهای پیشرفته جهانی می باشد. در کشورهای پیشرفته نظیر فرانسه دولت مالکان را موظف می کند تا آپارتمان های خالی خود را اجاره دهند. با این راهکار دیگر شاهد احتکار خانه نخواهیم بود و وضعیت عرضه و تقاضا متناسب می شود.
ابوترابی خاطر نشان کرد : با اجرای این پروژه صاحبان خانه یک ماه فرصت دارند منازل خود را اجاره دهند در غیر این صورت دادستانی به عنوان مدعی العموم می تواند ورود پیدا کند و میزان اجاره بهای ملک را تعیین نماید. در نهایت دادستانی خود قرارداد اجاره را تنظیم و میزان اجاره به صورت ماهیانه به دادستان پرداخت می شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.