آخرین وضعیت قیمت خرید و فروش مسکن در تهران

آرش توکلی
1398/08/28
226
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین وضعیت قیمت خرید و فروش مسکن در تهران

در حالی که بیش از دو ماه از فصل پاییز سپری می شود، اما میزان معاملات ملک و املاک در پایتخت هنوز با رکود مواجه است و متقاضی زیادی برای خرید خانه وجود ندارد.

در حالی که بیش از دو ماه از فصل پاییز سپری می شود، اما میزان معاملات ملک و املاک در پایتخت هنوز با رکود مواجه است و متقاضی زیادی برای خرید خانه وجود ندارد. هرچند که در سال های گذشته نیز میزان خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال با کاهش چشم گیری همراه می شد اما در سال جاری به دلیل تورم اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، در تابستان نیز بازار معاملات رونق نداشت و فایل های فروش آپارتمان ها بدون متقاضی باقی ماند. برخی از کارشناسان نیز معتقد اند با اجرای گام دوم هدفمندی سازی یارانه ها که با محوریت افزایش قیمت بنزین کلید خورد، میزان حاشیه نشینی در کلان شهرها و شهرهای تازه ساختی نظیر پردیس به دلیل هزینه حمل و نقل کاهش خواهد یافت و شاید نرخ خرید هر متر مربع خانه در شهرهای بزرگ مانند تهران مقداری رشد یابد.
 به گزارش سرویس خبری متراژ، اما برخی دیگر از صاحب نظران بر این باور اند که در نیمه دوم سال قیمت مسکن در شهر تهران به سمت تعادل پیش خواهد رفت و تعرفه فروش آپارتمان تغییر محسوسی نخواهد یافت. یکی از اصلی ترین دلایل ثبات بازار ملک و املاک از دیدگاه این گروه از کارشناسان کاهش قدرت مالی مردم و عدم تقاضا برای آگهی فروش مسکن در مشاورین املاک می باشد. در تابستان جاری شاهد قیمت گذاری نجومی فروش خانه توسط مالکان بودیم اما پس از عدم تقاضا برای معامله واحدهای مسکونی، فروشندگان قیمت های قبلی خود را اصلاح و تعدیل نمودند و شرایط ویژه همراه با وام مسکن را برای خریداران فراهم کردند، ولی باز هم نرخ های پیشنهادی با توان مالی مردم هم خوانی نداشت به همین دلیل شاهد افزایش معاملات مسکن در پایتخت نبودیم.
با توجه به آغاز طرح ملی مسکن و شروع ساخت و ساز 400 هزار واحد مسکونی توسط دولت با مشارکت بخش خصوصی پیش بینی می شود اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه با ثبت نام در این طرح و حمایت وزرات راه و شهرسازی در شهرهای مختلف صاحب خانه شوند و این طرح موجب بازگشت آرامش نسبی به بازار مسکن و رشد حجم معاملات در کلان شهرهایی نظیر تهران شود.
منبع: ایسنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.