آگهی های اجاره خانه با قیمت مناسب در تهران کمیاب شد!

آرش توکلی
1398/04/29
369
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آگهی های اجاره خانه با قیمت مناسب در تهران کمیاب شد!

در حالی که بیش از یک ماه از فصل تابستان می گذرد، فایل های اجاره واحدهای مسکونی که با قیمت مناسب در مشاورین املاک به ثبت رسیده، کاهش یافته و مردم هم چنان به دنبال انتخاب و

در حالی که بیش از یک ماه از فصل تابستان می گذرد، فایل های اجاره واحدهای مسکونی که با قیمت مناسب در مشاورین املاک به ثبت رسیده، کاهش یافته و مردم هم چنان به دنبال انتخاب و معامله آپارتمانی خوش قیمت برای اجاره و نقل مکان می باشند. در حال حاضر تعداد زیادی از آگهی های اجاره خانه که در سایت های اینترنتی و بنگاه های معاملاتی درج شده مربوط به واحدهای بالای 100 متر و در مناطق شمالی و مرکزی تهران می باشد. این خانه ها به دلیل هزینه بالای اجاره بها کمتر مورد توجه متقاضیان قرار گرفته و میزان ثبت قرارداد اجاره این نوع واحدها بسیار کم می باشد. اجاره نشین ها با توجه به تورم اقتصادی و بودجه خود، بیشتر به دنبال آپارتمان های متراژ پایین در مناطق جنوبی پایتخت می باشند که به دلیل کمبود عرضه این خانه ها، شرایط انتخاب و جابه جایی مستاجران با مشکل روبه رو شده است.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی مسکن، مشاهدات میدانی از بازار ملک و املاک نشان می دهد، در شرایطی که بازار مسکن در آستانه شروع ماه دوم از فصل داغ اجاره نشینی قرار دارد و در این مقطع زمانی معمولا حجم فایل عرضه شده به بازار اجاره قابل توجه است، اما هم اکنون فراوانی تعداد فایل های اجاره خانه در بازار در قیاس با سال قبل کمتر است. سوداگری و دلال بازی در بخش مسکن نیز باعث افزایش نرخ بی دلیل برخی از فایل های اجاره مسکن شده و صاحبان ملک نیز با هدف کسب سود بیشتر حاضر به اجاره و رهن خانه های خود با قیمت های منصفانه نمی باشند.
دولت و وزارت راه و شهرسازی هم اقدام خاصی در راستای حمایت از اجاره نشین ها و نظارت بر قیمت گذاری در بازار اجاره بها انجام نداده و تنها طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه را اجرایی خواهند نمود. هرچند که برخی از رسانه ها از جمله صدا و سیما با ایجاد کمپین هایی مانند صاحب خانه خوب قصد فرهنگ سازی در خصوص اجاره واحدهای مسکونی با قیمت منصفانه را دارند اما سایر دستگاه ها نیز باید با نظارت و ساماندهی مناسب، شرایط رهن و اجاره مسکن با قیمت های مناسب را فراهم نمایند.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.