آیا سقف وام خرید مسکن به ۲۸۰ میلیون تومان می رسد

آرش توکلی
1398/01/28
212
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا سقف وام خرید مسکن به ۲۸۰ میلیون تومان می رسد

در چند ماه اخیر موضوع سقف وام مسکن در سال 98 به یکی از خبرهای داغ و مهم بازار مسکن تبدیل شده است.

در چند ماه اخیر موضوع سقف وام مسکن در سال 98 به یکی از خبرهای داغ و مهم بازار مسکن تبدیل شده است. با توجه عدم پوشش دهی تسهیلات بانکی برای خرید خانه در سال 97 و کاهش تمایل مردم به استفاده از این اعتبارات به دلیل عدم تاثیر گذاری، دولت و مجلس در حال بررسی تعیین سقف وام مسکن در سال 98 می باشند. کارشناسان معتقدند افزایش تسهیلات بانکی باید متناسب با تورم و قیمت خرید آپارتمان به خصوص در کلان شهرها تنظیم شود تا قدرت خرید مردم با بهره گیری از این وام افزایش یابد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، مهمترین دغدغه وزارت راه و شهرسازی برای افزایش وام خرید خانه، تامین اعتبارات و منابع مالی لازم است که باید در اختیار بانک مسکن قرار گیرد. کارگروه عمران مجلس نیز با تاکید بر حمایت از متقاضیان در خصوص پوشش دهی تسهیلات برای افزایش توان مالی مردم ، قصد دارد با مصوبه های جدید بودجه لازم برای عملیاتی شدن این طرح را فراهم سازد.
در چند رو اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش وام خرید مسکن تا سقف 280 میلیون تومان به گوش رسید، اما مدیر اعتبارات بانک مسکن از مخالفت بانک مرکزی با افزایش سقف 280 میلیونی تسهیلات خرید خانه خبر داد و خاطر نشان کرد : بر اساس سیاست های جدید بانک مسکن وام ساخت و ساز به 170 میلیون تومان خواهد رسید.
محمد حسن علمداری با تاکید بر حمایت از انبوه سازان و ارائه بسته های تشویقی برای فعالان ساخت و ساز از برنامه دولت برای رونق تولید مسکن حمایت کرد و افزود: در صورت استفاده از فناوری های نوین در ساخت مسکن 170 میلیون تومان وام به سازندگان پرداخت می شود. صلاحیت استفاده از این تسهیلات نیز در ادارات راه و شهرسازی و انجمن انبوه سازان بررسی می شود.
در صورت محقق شدن طرح های حمایتی وزارت راه و شهرسازی و رونق تولید مسکن، قیمت تمام شده ساخت کاهش می یابد و این موضوع باعث خروج بازار املاک از رکود خواهد شد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.