آیا قیمت مسکن در سال 1398 به ثبات می رسد

آرش توکلی
1397/12/06
174
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا قیمت مسکن در سال 1398 به ثبات می رسد

در چند ماه گذشته قیمت خرید و فروش مسکن با نوسان شدیدی همراه بوده و سوداگران در این بخش نیز با هدف کسب سود بیشتر اقدام به تعرفه گذاری دلخواه و سرسام آور نموده اند.

در چند ماه گذشته قیمت خرید و فروش مسکن با نوسان شدیدی همراه بوده و سوداگران در این بخش نیز با هدف کسب سود بیشتر اقدام به تعرفه گذاری دلخواه و سرسام آور نموده اند. خریداران نیز به دلیل کاهش قدرت مالی و در دسترس نبودن فایل های مناسب در انتظار ثبات قیمت ها و ارائه پیشنهادهای منطقی از سوی فروشندگان هستند. یکی از مباحث مهم چند روز اخیر پیش بینی نرخ خرید آپارتمان در سال آینده است که کارشناسان در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 1398، نظرات متفاوتی دارند.
به گزارش متراژ، سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن، برخی از صاحب نظران معتقدند با توجه به رکود بازار ملک و املاک و کاهش توان خرید مردم، فروشندگان از خواسته های غیر منطقی خود در سال آینده صرف نظر می نمایند و فایل های پیشنهادی با نرخ های واقعی در دسترس متقاضیان قرار می گیرد و بار دیگر شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود. اما گروه دیگری از کارشناسان بر این باورند که سوداگری و دلال بازی در صورت عدم نظارت دستگاه های دولتی در بخش ملک و املاک افزایش می یابد و قیمت گذاری توسط دلالان در سال آتی صورت می پذیرد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک پایتخت پیش بینی کرد که قیمت خرید و فروش مسکن در سال 1398 به ثبات می رسد و سازندگان واحدهای آماده فروش خود را با تخفیف و قیمت منصفانه به مردم پیشنهاد خواهند داد.
مصطفی خسروی هم چنین خاطر نشان کرد: مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در تلاش هستند که بازار مسکن را به تعادل برسانند و طرح های مختلفی در راستای حمایت از انبوه سازان و افزایش قدرت خرید متقاضیان برای سال آینده پیش بینی شده است. وزیر راه و شهرسازی نیز قول ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه داده است .
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.