اعطای تسهیلات بدون سپرده به انبوه سازان مسکن

آرش توکلی
1398/05/28
214
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اعطای تسهیلات بدون سپرده به انبوه سازان مسکن

در چند ماه گذشته اخباری مبنی بر افزایش سقف وام بانکی برای خرید خانه مطرح شد و طرح هایی نظیر مالیات بر عایدی مسکن و اعطای کارت اعتباری مصالح برای رونق بازار مسکن توسط کارشناسان به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد

در چند ماه گذشته اخباری مبنی بر افزایش سقف وام بانکی برای خرید خانه مطرح شد و طرح هایی نظیر مالیات بر عایدی مسکن و اعطای کارت اعتباری مصالح برای رونق بازار مسکن توسط کارشناسان به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد. اما محمد اسلامی اولویت اصلی وزارتخانه خود را تولید 400 هزار واحد مسکونی و در اختیار گذاشتن زمین دولتی برای ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: در سال 98 برنامه خاصی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن وجود نخواهد داشت و تمرکز سیاست های اعتباری سال 98 بر پرداخت تسهیلات ساخت واحدهای متراژ کم و متوسط خواهد بود.
به گزارش سرویس خبری متراژ، در شرایط کنونی قدرت خرید متقاضیان مسکن با کاهش چشم گیری همراه شده و میانگین نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران به بیش از 13 میلیون تومان رسیده است به همین دلیل مردم در جست و جوی واحدهای کمتر از 80 متر در فایل های ارائه شده از سوی مشاورین املاک هستند، اما بیشتر آپارتمان های آماده فروش در مناطق شمالی پایتخت و با متراژ بالای 100 متر وجود دارد. این کمبود عرضه موجب افزایش سوداگری در بخش خرید و فروش آپارتمان در مناطق جنوبی شده و برخی خریداران با مشاهده این وضعیت حاضر به معامله خانه هایی با عمر 20 تا 30 سال نیز می شوند. سرمایه گذاران هم اقدام به خرید املاک کلنگی برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر نموده اند. گروهی از مستاجران نیز به دلیل افزایش بیش از 100 درصدی اجاره بها اقدام به مهاجرات از تهران و سکونت در شهرهای اطراف پایتخت نظیر پردیس و وارمین نموده اند.
محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تاکید بر آن که سیاست های اعتباری و مالی سال 98، تشویق ساخت مسکن می باشد، خاطر نشان کرد: حمایت و تشویق عرضه مسکن برای ایجاد تعادل در بازار ملک و املاک یکی از اصلی ترین سیاست های مد نظر بانک مسکن می باشد. در همین راستا حمایت از انبوه سازان جهت افزایش عرضه و ساخت و ساز آپارتمان مورد تاکید واقع شده و باز پرداخت تسهیلات به این گروه با اقساط بلند مدت و شرایط ویژه اعطا می شود.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.