اعطای کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی از شهریور ماه

آرش توکلی
1398/05/12
241
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اعطای کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی از شهریور ماه

در یک سال اخیر هزینه ملزومات ساحتمانی نیز با تاثیر پذیری از بازارهای موازی با افزایش شدید قیمت روبه رو شد که این موضوع باعث رکود در بخش ساخت و ساز شد

در یک سال اخیر هزینه ملزومات ساحتمانی نیز با تاثیر پذیری از بازارهای موازی با افزایش شدید قیمت روبه رو شد که این موضوع باعث رکود در بخش ساخت و ساز شد. در سال های گذشته همواره ساخت آپارتمان یکی از مشاغل پرسود و ایده آل برای سرمایه گذاران بود و انبوه سازان درآمد قابل توجهی از ساخت و فروش خانه بدست می آوردند، اما با رشد چشم گیر هزینه مصالح ساختمانی قیمت تمام شده ساخت یک متر مربع مسکن در تهران به بیش از 10 میلیون تومان رسید و به دلیل قدرت مالی محدود و سودآوری کم در شرایط کنونی سرمایه گذاران علاقه ای به حضور در بخش مسکن و ساخت و ساز ندارند. برخی از بساز و بفروش ها نیز پروژه های در حال ساخت خود را به حالت نیمه تعطیل تبدیل کرده و در انتظار ثبات قیمت مصالح ساختمانی برای تکمیل واحدهای خود می باشند.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک، وزارت راه و شهرسازی با مشاهده وضعیت نابسمان مسکن و در راستای تنظیم بازار عرضه و تقاضا در سال 98 تصمیم گرفت تسهیلات ویژه ای به انبوه سازان و سازندگان واحدهای مسکونی اعطا نماید. یکی از طرح های حمایتی دولت برای رونق ساخت و ساز اعطای کارت اعتباری خرید مصالح به فعالان بخش ساخت و ساز خانه می باشد. هدف این طرح در اختیار گذاشتن ملزومات ساختمانی به سازنده به قیمت مقرون به صرفه و ارزان است. بر اساس اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی علاوه بر این تسهیلات به دلیل افزایش سرسام آور نرخ زمین برای ساخت و ساز نیز فعالان این حوزه می توانند با مشارکت دولت زمین های ارزان قیمت برای احداث آپارتمان را در اختیار بگیرند و در طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی مشارکت داشته باشند. مدیر عامل بانک مسکن در خصوص زمان توزیع کارت اعتباری خرید مصالح در سال جاری گفت:  آغاز واگذاری این کارت ها از شهریور ماه با سود 18 درصد می باشد و سقف تسهیلات ساخت نیز بین 160 تا 250 میلیون تومان خواهد بود.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.