افزایش تقاضا برای خرید و فروش زمین در بازار مسکن

آرش توکلی
1398/07/03
216
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش تقاضا برای خرید و فروش زمین در بازار مسکن

در سال گذشته همزمان با رشد سرسام آور نرخ خرید آپارتمان قیمت خرید زمین های کلنگی نیز افزایش یافت و برخی از سرمایه گذاران اقدام به خرید خانه های قدیمی ساز به منظور کسب سود نمودند

در سال گذشته همزمان با رشد سرسام آور نرخ خرید آپارتمان قیمت خرید زمین های کلنگی نیز افزایش یافت و برخی از سرمایه گذاران اقدام به خرید خانه های قدیمی ساز به منظور کسب سود نمودند. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده بیشترین افزایش قیمت مسکن در شهر تهران مشاهده شده اما بازار معاملات در سایر شهرهای کشور نیز متاثر از شرایط اقتصادی با رشد قابل توجهی روبه رو شد و به همین دلیل برخی از متقاضیان موفق به انتخاب و خرید خانه مورد علاقه خود نشدند. انبوه سازان نیز به دلیل نوسان شدید قیمت مصالح ساختمانی از خرید ملزومات لازم برای تکمیل واحدهای مسکونی خودداری کردند و در انتظار بازگشت آرامش به بخش مسکن شدند. برخی از سوداگران نیز با مشاهده کاهش حجم معاملات و عدم تقاضا برای خرید آپارتمان های آماده فروش اقدام به خرید زمین نمودند و زمین های کلنگی و فرسوده را برای کسب منفعت بیشتر خریداری کردند. این موضوع سبب شد تا میزان افزایش قیمت زمین در قیاس با آپارتمان رشد بیشتری داشته باشد و میانگین نرخ خرید زمین در کشور به بیش از 3 میلیون تومان برسد.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک،کارشناسان اقتصادی در خصوص وضعیت بازار مسکن و کاهش تقاضا در این بخش معتقد اند در صورت اجرای طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی توسط دولت و اعطای زمین های دولتی به بخش خصوصی برای ساخت و ساز قیمت تمام شده مسکن کاهش خواهد یافت و مردم با شرایط بهتری موفق به معامله و خرید آپارتمان می شوند. هرچند که در حال حاضر بیش از 3 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد اما به دلیل این که این آپارتمان ها عمدتا در مناطق شمالی و مرکزی تهران قرار گرفته و بالای 100 متر می باشد، نرخ های پیشنهادی با قدرت خرید مردم هم خوانی ندارد و این فایل ها هم چنان بدون مشتری باقی مانده اند.
منبع: تجارت نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.