افزایش تقاضای خانه اولی ها برای خرید آپارتمان های قدیمی ساز

آرش توکلی
1398/07/14
227
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش تقاضای خانه اولی ها برای خرید آپارتمان های قدیمی ساز

در حالی که با شروع فصل پاییز میزان معاملات به پایین ترین حد خود در سال 98 رسیده است، برخی از خانه اولی ها به دنبال فایل های فروش واحدهای چند سال ساخت با قیمت مناسب هستند.

در حالی که با شروع فصل پاییز میزان معاملات به پایین ترین حد خود در سال 98 رسیده است، برخی از خانه اولی ها به دنبال فایل های فروش واحدهای چند سال ساخت با قیمت مناسب هستند. طی دو ماه گذشته همزمان به افت تعرفه دلار و طلا در بازارهای موازی، قیمت خرید و فروش مسکن نیز با کاهش روبه رو شد و مالکان نرخ های های پیشنهادی خود را اصلاح نمودند. بیشترین افت قیمت نیز مربوط به فایل های ثبت شده در منطقه یک تهران بود که به علت تعرفه های نجومی و محدودیت توان مالی متقاضیان هم چنان بدون مشتری باقی مانده اند. خریداران با مشاهده وضعیت نابسامان ملک و املاک و با ناکارآمدی سقف تسهیلات مسکن به دنبال خرید خانه هایی با عمر بنای 10 تا 20 سال در مناطق جنوبی تهران هستند و معتقد اند به دلیل تورم اقتصادی و گرانی روز افزون خرید خانه در مقطع کنونی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، مشاورین املاک با آگاهی از نیاز مردم و شرایط نامطلوب اقتصادی به خانه اولی ها پیشنهاد می کنند در مناطق مصرفی پایتخت واحدهای مسکونی متراژ کم  قدیمی ساز با نرخ کل کمتر از یک میلیارد پیدا کنند. تا چند سال گذشته میزان تقاضا برای خرید آپارتمان های قدیمی ساز بسیار کم بود و مردم علاقه بیشتری به خرید خانه های نوساز نشان می دادند، اما در شرایط کنونی میزان تقاضا برای خرید واحدهایی با قدمت ساخت 10 تا 30 سال رشد یافته، اما تعداد فایل های در دسترس این گروه از خانه ها محدود است. برخی دیگر از خانه اولی ها نیز به دنبال انتخاب و معامله آپارتمان های متراژ کم ( با مساحت کمتر از 50 متر مربع) هستند که به همین دلیل سوداگری و قیمت گذاری نجومی برای فروش این خانه ها افزایش یافته است. به عنوان نمونه در خیایان نبرد جنوبی نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان 50 متری با عمر بنای 16 سال 12 میلیون تومان می باشد.
منبع: آفتاب نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.