افزایش تمایل مردم به خرید آپارتمان های مسکن مهر

آرش توکلی
1398/02/22
191
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش تمایل مردم به خرید آپارتمان های مسکن مهر

طرح مسکن مهر که به عنوان مهمترین برنامه دولت نهم در بخش مسکن اجرایی شد، با حاشیه های زیادی همراه بود. در زمان اجرای این پروژه برخی مسکن مهر

طرح مسکن مهر که به عنوان مهمترین برنامه دولت نهم در بخش مسکن اجرایی شد، با حاشیه های زیادی همراه بود. در زمان اجرای این پروژه برخی مسکن مهر را به عنوان بهترین روش برای خانه دار شدن مردم تلقی کرده و گروهی نیز معتقد بودند به دلیل عدم پیش بینی زیرساخت ها و مراکز درمانی و آموزشی در شهرک های این طرح، مسکن مهر با عدم استقبال خانه اولی ها روبه رو خواهد شد.
به گزارش متراژ، با آغاز کار دولت یازدهم وزیر راه و شهرسازی با انتقاد نسبت به هزینه های صرف شده برای ساخت و ساز مسکن مهر از طرح مسکن امید دولت تدبیر و امید رونمایی کرد و به مردم وعده داد این پروژه باعث تسهیل در خانه دار شدن متقاضیان خرید مسکن می شود. آخوندی هم چنین هیچ گونه تعهدی در خصوص تکمیل آپارتمان های نیمه کاره مسکن مهر نداشت و بودجه لازم برای تکمیل و در اختیار گذاشتن خانه های نیمه کاره این طرح را پیش بینی نکرد. مسکن امید دولت تدبیر و امید نیز پس از 5 سال هنوز در حد طرح باقی مانده و وارد فاز عملیاتی نشده است.
در سال گذشته همزمان با خروج آمریکا از برجام و افزایش نرخ دلار تا مرز 20 هزار تومان، بازار مسکن نیز با التهاب قیمت همراه شد و تعرفه خرید و فروش مسکن در کلان شهرها با 70 درصد رشد روبه رو گردید. به همین دلیل خریداران و اجاره نشین ها موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشده و حجم معاملات به ویژه در کلان شهرها با کاهش چشم گیری همراه شد. میزان پوشش دهی تسهیلات مسکن برای خرید خانه نیز به دلیل رشد نرخ هر متر مربع آپارتمان به پایین ترین سطح خود رسید و مردم تمایل چندانی به دریافت وام بانکی نشان ندادند.
کاهش تاثیر گذاری وام مسکن سبب شد تا خانه اولی ها گرایش بیشتری به خرید خانه های مسکن مهر نشان دهند. با اعلام مدیر امور اعتباری بانک مسکن در حال حاضر متقاضیان خانه اولی که در شهرهای بزرگ به دلیل نوسانات قیمت ارزی امکان خرید مسکن را ندارند علاقه زیادی به دریافت تسهیلات ویژه برای خرید آپارتمان های مسکن مهر نشان داده اند.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.