افزایش حجم معاملات مسکن در شهر تهران

آرش توکلی
1397/11/21
226
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش حجم معاملات مسکن در شهر تهران

در چند ماه گذشته میزان خرید و فروش آپارتمان در کشور به دلیل تورم اقتصادی و افزایش 2 برابری قیمت مسکن با کاهش روبه رو شده و عمده متقاضیان خرید خانه حتی با پس انداز و دریافت تسهیلات

در چند ماه گذشته میزان خرید و فروش آپارتمان در کشور به دلیل تورم اقتصادی و افزایش 2 برابری قیمت مسکن با کاهش روبه رو شده و عمده متقاضیان خرید خانه حتی با پس انداز و دریافت تسهیلات بانکی نیز قادر به معامله ملک های مورد نظر خود نشدند. دلال بازی و سوداگری هم به دلیل عدم کنترل دولتی در بخش مسکن به بالاترین حد خود رسیده و بازار مسکن به دوران رکود تازه ای بازگشته است.
به گزارش متراژ، صاحبان ملک نیز با آگاهی از شرایط بازار و تورم، قیمت های خارج از عرف و سرسام آوری را به مستاجران برای اجاره واحدهای مسکونی خود، پیشنهاد می دهند. همین عامل باعث شده مهاجرت به مناطق جنوبی کلان شهرها و حاشیه نشینی بسیار رواج یابد. وزارت راه و شهرسازی هم در 9 ماه نخست سال جاری اقدام قابل توجهی جهت تسهیل خانه دار شدن و افزایش وام مسکن انجام نداده است.
اما بر اساس آمار رسمی منتشر شده و با توجه به بازگشت آرامش نسبی در بازار ارز، در 15 روز نخست بهمن ماه میزان معاملات مسکن در قیاس با دی ماه با افزایش نسبی همراه شده و در شهر تهران هم حجم معاملات افزایش داشته است. در نیمه اول بهمن بالغ بر 5367  قرارداد خرید و فروش ملک و املاک در شهر تهران به ثبت رسیده که نسبت به 15 روز نخست دی ماه بیش از 15درصد رشد مشاهده شده است.
رییس اتحادیه مشاورین املاک پایتخت با اشاره به ثبات نسبی قیمت ها در بازارهای موازی خاطر نشان کرد : بازار ارز و طلا تاثیر مستقیمی به بازار مسکن داشته و پس از کاهش قیمت دلار سرمایه ها در حال انتقال به بازار مسکن می باشد. خسروی افزود: مشاورین املاک هم از ثبات قیمت ها در بازار مسکن استقبال می کنند و افزایش خرید و فروش مسکن، باعث رونق کسب وکارهای مرتبط با بخش مسکن می شود.
منبع : ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.