افزایش خرید و فروش املاک کلنگی در بازار مسکن

آرش توکلی
1398/05/24
335
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش خرید و فروش املاک کلنگی در بازار مسکن

در چند ماه اخیر قدرت خرید متقاضیان مسکن با افت چشم گیری روبه رو شده و حجم خرید و فروش ملک و املاک در قیاس با تابستان سال گذشته با کاهش 70 درصدی همراه بوده است

در چند ماه اخیر قدرت خرید متقاضیان مسکن با افت چشم گیری روبه رو شده و حجم خرید و فروش ملک و املاک در قیاس با تابستان سال گذشته با کاهش 70 درصدی همراه بوده است. اجاره نشین ها نیز  به دلیل افزایش سرسام آور هزینه اجاره بها با مشکل یافتن محل سکونت مناسب با توجه به بودجه خود مواجه شده و سوداگری در بخش مسکن به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. به دلیل گرانی و تورم اقتصادی نوع تقاضا برای خرید و اجاره واحدهای مسکونی تغییر یافته و خریداران بر خلاف سال های گذشته که آپارتمان های نوساز را برای معامله انتخاب می نمودند به دنبال خرید خانه های 10 تا 20 سال ساخت می باشند. هم چنین مستاجران با مشاهده وضعیت نابسمان بخش اجاره مسکن، به دنبال انتخاب و معامله خانه مورد علاقه خود در مناطق جنوبی و حاشیه پایتخت بودند. برخی دیگر از مردم نیز آپارتمان های متراژ پایین را برای خرید و صاحب خانه شدن در نظر گرفته و فایل های مربوط به خانه های زیر 80 متر را مورد بررسی قرار دادند، اما به دلیل کمبود عرضه این آپارتمان ها بازار عرضه و تقاضای مصرفی هم خوانی نداشت و سوداگری به بخش فروش آپارتمان های زیر 80 متر نیز هدایت شد.

به گزارش سرویس خبری متراژ، گروهی از سرمایه گذاران نیز که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی از ساخت و ساز مسکن انصراف دادند با هدف سکونت کوتاه مدت به قصد سرمایه گذاری بلند مدت تصمیم به خرید ملک کلنگی گرفته و افزایش تقاضا برای خانه های قدیمی ساز در بازار افزایش یافت. در چند ماه اخیر کمترین سهم از معاملات مسکن ناشی از خرید متقاضیان مصرفی بوده چرا که جهش قیمت مسکن بدون اینکه بهبودی در وضعیت سقف تسهیلات پرداختی یا وضعیت معیشت خانوارها رخ دهد، باعث شد توان خرید متقاضیان مصرفی به شدت کاهش یابد. اما تعدادی از سرمایه گذاران و سفته بازان هنوز با سرمایه خود در حال خرید املاک کلنگی در بازار هستند تا در بازه های زمانی میان مدت و کوتاه مدت با افزایش ارزش افزوده، سود سرشاری بدست آورند.

منبع: مهر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.