افزایش خرید و فروش خانه های قدیمی ساز در پایتخت

آرش توکلی
1398/06/17
223
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش خرید و فروش خانه های قدیمی ساز در پایتخت

با کاهش نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران برخی از متقاضیان به دنبال خرید خانه با قیمت منصفانه و شرایط ویژه می باشند. اما بیش از 80 درصد فایل های ارائه شده در مشاورین املاک مربوط به واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ متراژ در شمال تهران می باشد

با کاهش نرخ خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران برخی از متقاضیان به دنبال خرید خانه با قیمت منصفانه و شرایط ویژه می باشند. اما بیش از 80 درصد فایل های ارائه شده در مشاورین املاک مربوط به واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ متراژ در شمال تهران می باشد که به دلیل قیمت گذاری نجومی خریداران تمایل به معامله آن ها ندارند. بر اساس آخرین گزارش منتتر شده از بازار ملک و املاک بالغ بر 65 درصد معاملات به خانه های کمتر از 1.2 میلیارد تومان اختصاص یافته، در این میان آپارتمان های 300 تا 450 میلیونی در صدر قراردادهای خرید و فروش قرار گرفته اند. اما به دلیل کمبود عرضه این نوع واحدها سوداگری و دلال بازی برای فروش آن ها افزایش یافته و واسطه ها با آگاهی از نیاز مردم اقدام به ارائه پیشنهادهای بالاتر از عرف بازار برای فروش آپارتمان های قدیمی ساز می نمایند.
یکی از دلایل عدم فروش خانه های لوکس در مناطق شمالی پایتخت رشد بی سابقه تورم و چند برابر شدن تعرفه خرید مسکن بوده به همین دلیل قدرت مالی مردم کاهش و کمتر کسی حاضر به پرداخت هزینه چند میلیاردی برای خرید خانه در این مناطق می باشد. مالکان نیز به دلیل عدم نیاز مالی حاضر به تعدیل قیمت فروش این نوع واحدها نیستند و در نتیجه این آپارتمان ها خالی از سکنه باقی مانده اند. میزان سرمایه گذاری در بخش املاک نیز روز به روز کمتر می شود. سازندگان با آگاهی از شرایط جدید و رشد قیمت تمام شده ساخت تمایلی به حضور و ساخت و ساز ندارند و در انتظار ثبات قیمت مصالح ساختمانی و توقف تورم برای حضور مجدد در این بخش می باشند. هدایت نقدینگی به سمت بازارهای موازی با سود بیشتر مانند طلا و ارز در چند ماه نخست سال جاری افزایش یافت اما با کاهش نسبی نرخ دلار بار دیگر سرمایه های سرگردان ازاین بازار نیز خارج شد و کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت حمایت از سازندگان، بار دیگرانبوه سازان حاضر به ساخت و ساخت مسکن با مشارکت بخش دولتی خواهند شد.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.