افزایش غیر واقعی قیمت مسکن در آگهی های فروش ملک

آرش توکلی
1398/02/03
201
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش غیر واقعی قیمت مسکن در آگهی های فروش ملک

با وجود این که در چند ماه گذشته نرخ ارز و طلا در بازار با کاهش همراه شده و تورم اقتصادی افزایش نیافته اما سوداگران و دلالان بخش مسکن

با وجود این که در چند ماه گذشته نرخ ارز و طلا در بازار با کاهش همراه شده و تورم اقتصادی افزایش نیافته اما سوداگران و دلالان بخش مسکن همچنان با هدف کسب سود بیشتر در فکر ایجاد التهاب و قیمت گذاری نجومی املاک می باشند. طبق آمار رسمی منتشر شده میزان معاملات مسکن در شهر تهران با 40 درصد کاهش همراه بوده و به دلیل کاهش قدرت مالی مردم، خریدار واقعی کمتر در این بازار وجود دارد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جستجوی ملک و املاک، رییس اتحادیه مشاورین املاک کشور در خصوص رکود در بخش ملک و املاک خاطر نشان کرد: سایت های فروش اینترنتی املاک با قیمت گذاری نجومی باعث ایجاد التهاب و حباب قیمت ها شده اند و خریداران نباید تحت تاثیر نرخ های غیر واقعی خرید آپارتمان در این سایت ها قرار بگیرند. یکی از علت های اصلی کسادی بازار مسکن تعرفه گذاری دلخواه مالکان می باشد که این موضوع تنها با هدف بازار گرمی و کسب منفعت انجام می شود.
مصطفی خسروی درباره آمار نقل و انتقال در فروردین ماه سال جاری نیز افزود: بالغ بر 32 هزار و 22 قرارداد خرید و فروش ملک ( فروردین 98) در کشور به امضا رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافته اما تعداد قراردادهای اجاره با کاهش 17 درصدی همراه بوده است.در پایتخت نیز میزان ثبت قرارداد در فروردین ماه 98، 3938 مورد بوده که نسبت به فروردین ماه 97، 40 درصد کاهش داشته است.
این کارشناس مسکن در خصوص رشد روز افزون قیمت ها در سایت های اینترنتی نیز گفت: با توجه به رایگان بودن ثبت آگهی در سایت ها مالکان و دلالان قیمت های دلخواه و غیر منطقی را به منظور ایجاد جو روانی در این سایت ها منتشر می کنند. به همین دلیل مردم باید با دقت و حوصله ملک مورد نظر خود را از طریق مشاورین املاک معتبر انتخاب و معامله نمایند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.