افزایش میزان خرید و فروش مسکن در کشور

آرش توکلی
1397/08/07
223
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش میزان خرید و فروش مسکن در کشور

در تابستان سال جاری آمار خرید و رهن واحدهای مسکونی در قیاس با سال گذشته با کاهش چشم گیری رو به رو شد. مشاورین املاک معتقد بودند پیشنهاد خارج از عرف برای اجاره آپارتمان و قیمت گذاری نجومی هر متر مربع خانه باعث شد

در تابستان سال جاری آمار خرید و رهن واحدهای مسکونی در قیاس با سال گذشته با کاهش چشم گیری رو به رو شد. مشاورین املاک معتقد بودند پیشنهاد خارج از عرف برای اجاره آپارتمان و قیمت گذاری نجومی هر متر مربع خانه باعث شد تا مردم گرایش کمتری به خرید و رهن آپارتمان در تابستان پیدا کنند.
مالکان و بساز و بفروش ها نیز با پیش بینی گرانی مجدد تعرفه ها در بخش ملک و املاک حاضر به فروش واحدهای آماده فروش خود نشدند و فایل های ارائه شده به مردم در بنگاه های املاک بسیار محدود شد.
از طرفی میزان عرضه و تقاضا آپارتمان های متراژ پایین نیز که بسیار مورد توجه متقاضیان قرار داشت، در در دسترس نبود و مردم موفق به خرید این نوع واحدها نشدند.
اما در مهر ماه به دلیل کاهش قیمت دلار و سکه و تعدیل قیمت ها در بازار مسکن میزان معاملات افزایش یافت.
به گزارش متراژ موتور جست و جوی ملک و املاک به نقل از شهر خبر، بر اساس اعلام رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران، در مهرماه امسال بیش از 592 هزار قرارداد خرید و فروش ملک و املاک در کل کشور به امضا رسیده که در مقایسه با شهریور ماه 19 درصد افزایش داشته است. ولی در تهران افت 37 درصدی معاملات گزارش شده و تنها 11 هزار معامله در بخش مسکن به ثبت رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته این آمار با 40 درصد افت همراه بوده است.
مصطفی خسروی خاطر نشان کرد: برای ثبات بازار مسکن باید فروشندگان قیمت های منصفانه و منطقی را به متقاضیان مسکن ارائه نمایند و معاملات صوری که باعث ایجاد حباب قیمت ها می شود، از بین برود. در غیر این صورت چرخه اقتصادی در حوزه املاک فلج می شود و 174 شغل کلیدی که مربوط به ساخت و ساز می باشد با رکود و بحران مواجه خواهد شد.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.