افزایش یک میلیونی متوسط خرید و فروش یک متر مربع مسکن

آرش توکلی
1397/04/11
166
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش یک میلیونی متوسط خرید و فروش یک متر مربع مسکن

با شروع فصل تابستان و تعطیلات مدارس میزان جنب و جوش در بازار مسکن بیشتر شده، ولی بازار اجاره مسکن متاثر از افزایش قیمت سکه و ارز با گرانی و رشد تعرفه اجاره بها تا بیش از 40 درصد مواجه گشته است.

با شروع فصل تابستان و تعطیلات مدارس میزان جنب و جوش در بازار مسکن بیشتر شده، اما بازار اجاره مسکن متاثر از افزایش قیمت سکه و ارز با گرانی و رشد تعرفه اجاره بها تا بیش از 40 درصد افزایش مواجه گشته است. صاحبان خانه نیز به دلیل کاهش ارزش پول ملی دیگر رغبتی به دریافت رهن ندارند و ترجیح می دهند اجاره بها دریافت نمایند.
بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی نیز میزان تقاضای مسکن در خرداد ماه با افول روبه رو شده است. طبق این آمار تعداد خرید و فروش مسکن در خرداد ماه 14.9 هزار واحد مسکونی بوده که در مقیاس با حجم معاملات ملک و املاک در ماه گذشته با 22 درصد کاهش مواجه شده است.
به گزارش متراژ سامانه آنلاین خرید و فروش املاک به نقل از ایسنا، بازار مسکن در پایتخت طی 2 ماه گذشته با ناپایداری و تلاطم وحشتناکی روبهرو شده است. پس از آن که که تعرفه خرید خانه در فروردین ماه با مقدار کمی تفاوت در مقایسه با اسفند 1396 کاهش یافت. همزمان با نزدیک شدن به تابستان و فصل داغ اجاره نشینی میزان تقاضا برای ثبت معاملات واحدهای مسکونی افزایش یافت و میانگین خرید یک متر مربع آپارتمان در تهران به بیش از 5 میلیون و 528 هزار تومان در خرداد ماه سال جاری رسید.
بیشترین رشد قیمت مسکن در مناطق 1 تا 5 ثبت شده که در منطقه 5 متوسط تعرفه از 7 میلیون و 154هزار تومان در فروردین 1396، به 6 میلیون و 336 هزار تومان در خرداد ماه رسیده است.
بخشی از بنگاه های معاملات مسکن نیز به دلیل تورم اقتصادی و حباب قیمت خانه، تعرفه ها را مستمر به روز رسانی می کنند و مالکان با مراجعه به مشاورین املاک مرتبا قیمت پیشنهادی خود را افزایش می دهند، به همین دلیل متقاضیان مسکن با سردرگمی و نارضایتی در این بازار به دنبال خرید مناسب و در حد توان مالی خود می گردند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.