انتقاد انبوه سازان از عدم واگذاری زمین در طرح ملی مسکن

آرش توکلی
1398/07/04
194
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتقاد انبوه سازان از عدم واگذاری زمین در طرح ملی مسکن

طبق برنامه مصوب وزارت راه و شهرسازی در سال جاری اولویت اصلی دولت و مجلس به منظور تسهیل در خانه دار شدن مردم اجرای طرح ملی مسکن و تولید 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور می باشد

طبق برنامه مصوب وزارت راه و شهرسازی در سال جاری اولویت اصلی دولت و مجلس به منظور تسهیل در خانه دار شدن مردم اجرای طرح ملی مسکن و تولید 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور می باشد. بر اساس جزییات اعلام شده زمین های بدون استفاده کلیه ارگان های دولتی در اختیار وزارت راه قرار می گیرد و این وزارتخانه با مشارکت انبوه سازان واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده پایین احداث خواهد کرد. وزیر راه و شهرسازی در جلسات دو ماه گذشته خود با تاکید بر حمایت از انبوه سازان و ایجاد بسته های تشویقی برای حضور و سرمایه گذاری آن ها تاکید کرد و  خاطر نشان کرد مالکیت زمین ها در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و دولت هزینه زمین را تامین خواهد کرد. هزینه خرید مصالح ساختمانی نیز با اعطای کارت اعتباری خرید مصالح در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت و دغدغه نوسان قیمت ملزومات ساختمانی دیگر وجود نخواهد داشت.
به گزارش متراژ سامانه خرید و فروش آنلاین مسکن، بر اساس گزارش های منتشر شده بر خلاف جزییات مطرح شده در خصوص اعطای مالکیت زمین به سازندگان، یکی از مدیران وزارت راه اعلام کرد دولت قصد واگذاری مالکیت زمین را به انبوه سازان ندارد و قرارداد مشارکت با بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری منعقد می شود و هیچ گونه مالکیت خصوصی برای سازنده در نظر گرفته نشده است. این موضوع سبب شد تا برخی از انبوه سازان در خصوص حضور و مشارکت با دولت در راستای تحقق تولید 400 هزار واحد مسکونی تردید نمایند و خواستار تشریح جزییات بیشتر نحوه سرمایه گذاری و سود حاصل آن توسط دولت شوند. ایرج رهبر نایب رییس انجمن صنفی انبوه سازان کشور در خصوص طرح ملی مسکن گفت: انجمن انبوه سازان ملاحظاتی درباره اجرای این طرح داشته که مقرر شد پیشنهادهای مطرح شده در جلسه با مدیران ارائه شود و بهترین تصمیم برای نحوه اجرای این پروژه ملی با هماهنگی دولت و انبوه سازان اتخاذ شود.
منبع: ایسنا

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.