بازار داغ پیش فروش مسکن در شهر تهران

آرش توکلی
1398/09/17
222
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار داغ پیش فروش مسکن در شهر تهران

در حالی که به دلیل افزایش چشم گیر نرخ خرید مسکن و تورم اقتصادی شدید، میزان معاملات ملک و املاک در کشور با کاهش چشم گیری روبه رو شده و تسهیلات بانکی نیز قادر به پوشش هزینه خرید خانه را ندارد

در حالی که به دلیل افزایش چشم گیر نرخ خرید مسکن و تورم اقتصادی شدید، میزان معاملات ملک و املاک در کشور با کاهش چشم گیری روبه رو شده و تسهیلات بانکی نیز قادر به پوشش هزینه خرید خانه را ندارد، برخی از مالکان شرایط پیش فروش مسکن با تسهیلات ویژه را برای متقاضیان فراهم نمودند. یکی از اصلی ترین دلایل رکود خرید و فروش مسکن محدودیت آپارتمان های کوچک متراژ می باشد که بسیار مورد تقاضای مردم است. بر اساس مشاهدات میدانی، عمده فایل های عرضه شده، مرتبط با آپارتمان های بالای 100 متر در مناطق شمالی پایتخت واقع شده و واحدهای مسکونی با متراژ کم در مناطق جنوبی تهران بسیار کمیاب می باشد.
 

برخی از انبوه سازان که هر روز شاهد نوسان قیمت خرید ملزومات ساختمانی هستند با درج آگهی پیش فروش مسکن قصد دارند منابع مالی برای تکمیل واحدهای در دست ساخت خود را محیا سازند و با دریافت پول از مشتریان قبل از گرانی مجدد هزینه های ساخت و ساز، آپارتمان های خود را تکمیل و به متقاضیان واگذار نمایند. نرخ های پیشنهادی به منظور پیش فروش مسکن در تهران نیز در مقایسه با فایل های آماده فروش ثبت شده در مشاورین املاک منصفانه تر است، به همین دلیل برخی از مردم تمایل بیشتری به پیش خرید واحدهای مسکونی دارند. اما گروه دیگری از متقاضیان معتقد اند نرخ های اعلامی جدید نیز منطقی و مقرون به صرفه نیست و به دلیل رکود در بخش مسکن باید نرخ خرید هر متر مربع خانه کمتر از این مبالغ پیشنهادی سازندگان باشد. شروع ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی نیز باعث شده تا بخشی از افراد در این طرح ثبت نام کنند و با شرایط ویژه و تسهیلات دولتی اقدام به خرید خانه نمایند. به همین دلیل بازار عرضه و تقاضای مسکن در چند ماه اخیر به تعادل نزدیک خواهد شد و میزان سوداگری در بخش خرید و فروش املاک کاهش می یابد.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.