بررسی مهمترین دلایل افت میزان خرید و فروش مسکن

آرش توکلی
1397/04/24
184
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بررسی مهمترین دلایل افت میزان خرید و فروش مسکن

بازار مسکن پس از رکود چندین ساله خود سرانجام از بهمن ماه سال گذشته به دوران رونق بازگشت و میزان معاملات مسکن از اواخر سال گذشته تا خرداد ماه 1397 با رشد قابل توجهی مواجه شد،

بازار مسکن پس از رکود چندین ساله خود سرانجام از بهمن ماه سال گذشته به دوران رونق بازگشت و میزان معاملات مسکن از اواخر سال گذشته تا خرداد ماه 1397 با رشد قابل توجهی مواجه شد، اما با شروع فصل تابستان و نقل و انتقال اجاره نشین ها از تب و تاب خرید و فروش واحدهای مسکونی کاسته و میزان معاملات با کاهش نسبی روبه رو شد.
یکی از کارشناسان اقتصادی با تحلیل شرایط و نوسانات بازار مسکن از ابتدای سال جاری معتقد است،  اختلاف قیمتی ملک و املاک در مناطق مختلف شهر تهران کاهش یافته است.
به گزارش متراژ سامانه خرید و اجاره آنلاین مسکن به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، حمید یاوری در گفتگو با هیبنا گفت : یکی از دلایل مهم افت خرید و فروش آپارتمان در ماه جاری،  افزایش قیمت سرسام آور بوده و خاطر نشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال میانگین نرخ یک متر مربع واحد مسکونی در تهران حدود 6 میلیون تومان بوده، که در قیاس با ماه قبل، بیش از 8 درصد و نسبت به سال گذشته بالغ بر 35 درصد افزایش داشته است.
تورم اقتصادی شدید و رشد قیمت سکه و طلا باعث کاهش قدرت خرید مردم شده و افزایش بیش از 50 درصدی قیمت خرید و فروش ملک و املاک در برخی از نقاط پایتخت ناپایداری بازار مسکن را تشدید نموده و از میزان تقاضا برای خرید خانه کاسته شده است.
این تحلیل گر بازار مسکن افزود : یکی از دلایل کمبود فایل فروش در بازه زمانی رونق بازار مسکن، این است که برخی از صاحبان ملک با هدف سود بیشتر و ارتقا میزان دارایی های خود از فروش واحدهای آماده خود صرف نظر می نمایند و بساز بفروش هایی هم که قصد عرضه آپارتمان های خود را دارند، تعرفه های بالاتر از ارزش واقعی خانه خود از متقاضیان مسکن مطالبه می کنند.
در دسترس نبودن واحدهای مسکونی متراژ پایین که مورد استقبال خریداران خانه نیز می باشد از دیگر عوامل کاهش معاملات ملک و املاک در خرداد ماه می باشد.
منبع: پایگاه خبری بانک مسکن
 
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.