برسی دلایل کاهش نسبی معاملات مسکن

آرش توکلی
1397/04/04
168
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برسی دلایل کاهش نسبی معاملات مسکن

رشد تعرفه خرید و فروش خانه در پاییز و زمستان سال گذشته، متقاضیان مسکن را به نوعی غافلگی کرد اما با شروع فصل بهار و همزمان با شروع تابستان که به فصل داغ اجاره نشینی شهرت دارد، افزایش بیش از 50 درصدی میزان اجاره بها

رشد تعرفه خرید و فروش خانه در پاییز و زمستان سال گذشته، متقاضیان مسکن را به نوعی غافلگیر کرد اما با شروع فصل بهار و همزمان با شروع تابستان که به فصل داغ اجاره نشینی شهرت دارد، افزایش بیش از 50 درصدی میزان اجاره بها و خرید واحدهای مسکونی باعث بهت و حیرت مردم شد.
به گزارش متراژ سامانه  آنلاین جست و جوی مسکن به نقل از ایسنا، هنوز آمار رسمی در خصوص افت معاملات مسکن منتشر نشده ولی بر اساس اطلاعات سامانه های ملکی و میزان معاملات ثبت شده در بنگاه املاک، میزان خرید و فروش آپارتمان در خرداد ماه 1397 با افت 66 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه مواجه شده است.
بازار مسکن متاثر از بازارهای موازی از قبیل ارز و طلا از مسیر اصلی منحرف شده و ناپایداری قیمت ها باعث کاهش معاملات مسکن و قدرت خرید مردم گشته. بعد از آن در اردیبهشت ماه سال جاری میزان عرضه مسکن با رشد رو به رو شد، متقاضیان مسکن نیز با تصور افزایش مجدد تعرفه ها اقدام به خرید واحدهای مسکونی نمودند اما میزان معاملات خرداد ماه در شهر تهران با کاهش بیش از 50 درصدی همراه شد.
در سال های گذشته رونق ملک معمولا از خرداد ماه شروع می شد اما در سال جاری با توجه به اثر پذیری از جهش تعرفه ارز و سکه، روند رشد معاملات واحدهای مسکونی و قیمت مسکن با استقبال سرمایه گذاران از اردیبهشت ماه شروع شد.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.