بلاتکلیفی در بازار مسکن همچنان ادامه دارد

آرش توکلی
1397/05/03
194
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بلاتکلیفی در بازار مسکن همچنان ادامه دارد

همزمان با شروع مرداد ماه میزان تورم اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده و سخنرانی های اخیر ترامپ نیز باعث دامن زدن به بی ثباتی بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن شده است.

همزمان با شروع مرداد ماه میزان تورم اقتصادی به بالاترین حد خود رسیده و سخنرانی های اخیر ترامپ نیز باعث دامن زدن به بی ثباتی بازارهای مختلف از جمله بازار مسکن شده است. تشدید فشارهای سیاسی و تحریم های اقتصادی نیز سبب رشد نرخ دلار شده و نابسمانی قیمت ها در حوزه ملک و املاک گردیده است.
میزان خرید و فروش آپارتمان های نوساز هم از حدود یک سال پیش روند نزولی داشته و بیشتر متقاضیان مسکن واحدهای 5 سال ساخت به بالا را برای معامله انتخاب می نمایند و اکنون کمتر از 45 درصد معاملات ملک و املاک در گروه آپارتمان های نوساز صورت می گیرد.
مهدی روانشادنیا در خصوص پیش بینی بازار مسکن و روند افزایش قیمت ها گفت: بی ثباتی تعرفه سکه و دلار باعث گرانی و سو استفاده مالکان املاک شده و در شرایط حاضر فروشندگان و متقاضیان مسکن رغبت چندانی به انجام معاملات ندارند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال ملک و املاک کشور به نقل از ایسنا، این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی نه تنها این بازار بلکه کلیه بازارهای دیگر نیز در بلاتکلیفی به سر می برند، ولی بازار مسکن به دلیل نیاز به هزینه های بالا برای خرید خانه و کاهش قدرت خرید مردم بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته و به همین دلیل میزان نقل و انتقالات در این حوزه کاهش محسوسی یافته است.
روانشادنیا افزود: مالکان واحدهای مسکونی نیز نگران این موضوع می باشند که، در صورت فروش آپارتمان خود نمی توانند ما به ازای آن خانه ای مطلوب و ایده آل خریداری کنند و به همین دلیل افراد فعال در حوزه مسکن با عدم ثبات تصمیم گیری مواجه هستند.
به گفته این کارشناس، تا زمانی که تعرفه سکه و دلار ثابت نشود امکان پایداری قیمت ها در بازار مسکن وجود نخواهد داشت و در شرایط کنونی ارزش آینده پول ملی مشخص نیست.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.