بهترین روش خانه دار شدن از نگاه وزیر مسکن

آرش توکلی
1398/02/11
162
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین روش خانه دار شدن از نگاه وزیر مسکن

در سال گذشته شرایط اقتصادی و تورم ناشی از خروج آمریکا از برجام باعث نابسمانی در بازار ارز و طلا شد. از اردیبهشت سال 98 تا آبان ماه قیمت دلار

در سال گذشته شرایط اقتصادی و تورم ناشی از خروج آمریکا از برجام باعث نابسمانی در بازار ارز و طلا شد. از اردیبهشت سال 97 تا آبان ماه قیمت دلار به صورت پلکانی افزایش یافت و این موضوع باعث رشد بیش از 60 درصدی تعرفه خرید و فروش مسکن گردید. متقاضیان خرید خانه نیز به دلیل کاهش قدرت خرید و ناکارآمدی تسهیلات بانکی موفق به انتخاب و معامله ملک مورد نظر خود نشدند و حجم معاملات مسکن با افت چشم گیری همراه شد. در این میان سوداگران و دلالان با سوء استفاده از نیاز مردم و التهاب بازارهای موازی، قیمت های خارج از عرفی را برای اجاره و فروش آپارتمان ها پیشنهاد دادند و این کار باعث تشدید حباب قیمت ها در بازار مسکن شد.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جستجوی ملک و املاک کشور، تسهیلات بانکی که در سال های گذشته به یکی از ابزارهای مهم در راستای خانه دار شدن مردم تبدیل شده بود به دلیل عدم پوشش دهی هزینه خرید مسکن مورد استفاده قرار نگرفت و خانه اولی ها با مشاهده قیمت ها و ناکارآمدی سقف وام بانکی از دریافت آن صرف نظر نمودند. هرچند که نمایندگان مجلس و مدیران، وعده افزایش وام مسکن در سال 98 را مطرح نمودند اما هنوز دستور العمل اجرایی و میزان افزایش تسهیلات بانکی ابلاغ نشده و مردم در انتظار تصویب و اجرایی شدن آن در سال جدید هستند.
وزیر راه و شهرسازی که مهمترین برنامه خود در سال جدید را ساخت 400 هزار واحد مسکونی در راستای تسهیل خانه دار شدن متقاضیان عنوان کرده، در خصوص تسهیلات مسکن گفت: صندوق پس انداز مسکن در گذشته سهم مهمی در خانه دار شدن خانه اولی ها داشته و پس انداز بهترین روش برای خرید خانه می باشد.
محمد اسلامی در حاشیه افتتاح 5000 واحد مسکونی در پردیس با اشاره به تولید مسکن و حمایت از انبوه سازان در سال 98 درباره افزایش قیمت مسکن و شرایط این بازار خاطر نشان کرد: بهترین شیوه برای خرید آپارتمان، پس انداز و استفاده از تسهیلات مسکن می باشد. دولت در سال جدید اهتمام ویژه ای به تکمیل پروژه مسکن مهر و ساخت خانه برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه دارد.
منبع: تجارت نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.