بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بخش مسکن

آرش توکلی
1398/05/09
205
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بخش مسکن

از نیمه دوم سال 97 همزمان با افزایش پلکانی نرخ ارز و طلا، قیمت خرید و فروش مسکن نیز افزایش چشم گیری یافت. بازار ملک و املاک با تاثیر پذیری از بازارهای موازی دچار تورم شدید گردید

از نیمه دوم سال 97 همزمان با افزایش پلکانی نرخ ارز و طلا، قیمت خرید و فروش مسکن نیز افزایش چشم گیری یافت. بازار ملک و املاک با تاثیر پذیری از بازارهای موازی دچار تورم شدید گردید و میانگین تعرفه خرید هر متر مربع آپارتمان در تهران با رشد 70 درصدی به بیش از 13 میلیون تومان رسید. هزینه خرید مصالح ساختمانی نظیر میل گرد و سیمان هم با رشد سرسام آور همراه شد و به همین دلیل احداث پروژه های جدید مسکونی توسط انبوه سازان متوقف شد. سرمایه گذاران نیز با مشاهده وضعیت بازار مسکن پول های سرگردان خود را به سمت خرید دلار و طلا هدایت کرده و به دلیل کاهش سوددهی در ساخت و ساز از حضور در این بخش صرف نظر نمودند. برخی از انبوه سازان نیز به دلیل نوسان شدید در بخش ملزومات ساحتمانی پروژه های در حال ساخت خود را به حالت نیمه تعطیل تبدیل کرده و در انتظار ثبات قیمت ها برای تکمیل واحدهای خود ماندند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس مشاهدات میدانی پس از کاهش نرخ دلار در اوایل تیر ماه و نزدیک شدن آن به کانال 11 هزار تومان، برخی از فروشندگان قیمت های خود را تعدیل نموده و آگهی خرید خانه با قیمت منصفانه تری در سایت های اینترنتی درج شد. اما با وجود کاهش تعرفه خرید و فروش مسکن در اواخر تیر ماه و اویل مرداده ماه، متقاضیان به دلیل محدود بودن توان مالی موفق به خرید آپارتمان مورد نظر خود نشدند و انتظار کاهش مجدد نرخ ها می باشند.
یک کارشناس مسکن در خصوص روند بازار ملک و املاک خاطر نشان کرد: با توجه به این که تعرفه مسکن در برخی از نقاط تهران روند نزولی به خود گرفته هم اکنون زمان مناسبی برای خرید آپارتمان با هدف سرمایه گذاری نیست، اما متقاضیان مصرفی می توانند واحدهای مسکونی مقرون به صرفه ای را انتخاب و خریداری نمایند. احتمال کاهش مجدد قیمت خرید و فروش مسکن وجود دارد اما این موضوع به مولفه های مختلفی بستگی دارد و به صورت  تدریجی رخ خواهد داد.
منبع: تی نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.