تاثیر افزایش قیمت مسکن بر شغل مشاور املاک

الهه بهشتی
1398/07/23
269
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیر افزایش قیمت مسکن بر شغل مشاور املاک

با افزایش قیمت مسکن، بازار مسکن وارد یک رکود جدی شد که این موضوع بر شغل مشاور املاک نیز بی تاثیر نبوده است. در ادامه قصد داریم به بررسی تاثیر تغییرات بازار مسکن بر روی این شغل بپردازیم.

با افزایش قیمت مسکن، بازار مسکن وارد یک رکود جدی شد که این موضوع بر شغل مشاور املاک نیز بی تاثیر نبوده است. در ادامه قصد داریم به بررسی تاثیر تغییرات بازار مسکن بر روی این شغل بپردازیم.
برخی عقیده دارند که با رکود بازار و کم شدن میزان معاملات مسکن، درآمد مشاوران املاک نیز کاهش یافته است. این در صورتی است که برخی دیگر معتقدند با توجه به این که رقم کمیسیون مشاوران با افزایش قیمت مسکن افزایش می یابد، در نتیجه درآمد مشاوران از یک قرارداد، مساوی با دو یا سه قراردادی است که پیش از افزایش قیمت مسکن به ثبت می رسید. بنابراین می توان استنباط کرد که درآمد شغل مشاور املاک نه تنها تغییری نکرده، بلکه افزایش نیز پیدا کرده است.
تیم خبری متراژ، برای بررسی این موضوع با چندین نفر از مشاوران مسکن مصاحبه کرده است که در ادامه نتایج را برای شما آورده ایم.

 

اوضاع معاملات مسکن با توجه به افزایش قیمت مسکن 

تقریباً تمام مشاورانی که با آن ها مصاحبه کردیم معتقد بودند که اوضاع معاملات مسکن، نسبت به سال های قبل چنگی به دل نمی زند. حقیقت این است که با افزایش قیمت مسکن، تعداد متقاضیان واقعی ملک کم شده و اندک خریدارانی هم که در بازار وجود دارند بودجه کمی نسبت به تقاضای خود دارند. شغل مشاور املاک یک شغل پرهزینه است و یک مشاور باید برای فایل های خود تبلیغات انجام دهد. طی چند ماه اخیر و با پولی شدن برخی سایت های رایگان، این هزینه ها افزایش نیز پیدا کرده است. حال مشکلی که وجود دارد این است که مشاور نسبت به هزینه ای که می کند نتیجه نمی گیرد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مشاوران از این عرصه خارج شوند و به مشاغل دیگری روی آورند.

 

با توجه به رکود بازار مسکن، آیا انتخاب شغل مشاور املاک منطقی است؟

همان طور که گفتیم بازار مسکن چندان پررونق نیست و تعداد قراردادهایی که ثبت می شوند، نسبت به تعداد مشاوران املاک بسیار کمتر است. اما هنوز شغل مشاور املاک یکی از پردرآمدترین شغل ها در ایران و سرتاسر جهان است و اگر در این مسیر درست قدم بردارید می توانید وارد این حرفه شده و کسب درآمد کنید. فقط کافی است بدانید که نیاز مردم تغییر کرده و دیگر تنها به یک واسطه برای معاملات خود نیاز ندارند، بلکه یک کارشناس مسکن می خواهند که به آن ها آگاهی بدهد. اگر شما هم تصمیم گرفته اید که مشاور املاک بشوید اما نمی دانید ازکجا باید شروع کنید، می توانید به مقالات آموزشی متراژ مراجعه کرده و در رابطه با این شغل مطالعه کنید.
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.