تازه‌ترین اخبار مسکن مهر

رکسانا معمر
1399/08/26
2653
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تازه‌ترین اخبار مسکن مهر

اگر در تلاش برای خرید خانه در تهران هستید، شاید مسکن مهر برای شما گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای باشد. اخبار مهم این هفته درباره مسکن مهر را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

مبنای اصلی مسکن مهر بر این امر مبتنی است که ارزش زمین، بخش قابل توجهی از هزینه تمام شده مسکن را به خود اختصاص می‌دهد و این سهم در کل کشور در دوره ۳۵ ساله برابر ۴۰ درصد و در دهه اخیر برابر ۴۵ درصد بوده است که همچنین در استان تهران این سهم به حدود ۶۰ درصد هم می‌رسد.

در واقع دولت در راستای پاسخگویی به نیاز مردم به تامین مسکن، طرح مسکن مهر را مطرح کرد و متعهد شد با اجرای این طرح سالانه یک‌و‌نیم میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بسازد، کارشناسان معتقدند رسیدن به اهداف تعیین شده در این طرح با ساخت سنتی محقق نمی‌شود. به همین منظور باید اقدامات موثری در امر صنعتی سازی مسکن مهر صورت گیرد. طبق آمار در کشور همسایه ما ترکیه، در حدود ۴۰ درصد از ساخت‌و‌سازها با روش صنعتی و در ایران کمتر از ۳ درصد به این شکل انجام می‌‍شود.

اگر در تلاش برای خرید خانه در تهران هستید، شاید مسکن مهر برای شما گزینه خوب و مقرون به صرفه‌ای باشد. اخبار مهم این هفته درباره مسکن مهر را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

مسکن مهر پردیس 20 درصد ارزان شد

مسکن مهر پردیس 20 درصد ارزان شد

در یک سال گذشته، مسکن مهر به نسبت با حباب قیمت بیشتری روبه‌رو بود. در حال حاضر با شرایط به وجود آمده برای سایر بازارهای اقتصادی در آینده نزدیک شاهد تخلیه تورمی در مسکن مهر خواهیم بود.

طبق آمارهای 50 سال گذشته، مدت زمان اوج قیمت مسکن 1 الی 2 سال و دوران رکود آن 4 – 5 ساله بوده است. بر همین اساس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به مرور مسکن از دوران اوج قیمت فاصله گرفته و وارد رکود قیمتی شود. 

در حال حاضر قیمت‌ها در مسکن مهر با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو شده است. میانگین قیمت این واحدهای مسکونی حدودا 200 میلیون تومان کاهش داشته و کف قیمت در فاز یازده به حدود 650 میلیون تومان رسیده است. این اتفاق در حالی است پیش از این قیمت‌ها در فاز 11 اندکی بیش از یک میلیارد تومان را نیز تجربه کرده بودند.

در همین رابطه بخوانید: به متقاضیان مسکن مهر وام تعلق می‌گیرد 

فروش عرصه واحدهای مسکن مهر با تخفیف

فروش عرصه واحدهای مسکن مهر با تخفیف

در ابتدا خوب است بدانیم اساسا عرصه به چه معنی است. طبق تعاریف قانونی، به زمین و مکانی که ساختمان روی آن بنا شده است عرصه می‌گویند و اعیان بنا یا ساختمانی است که روی عرصه ساخته می‌شود. 

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به فروش عرصه واحدهای مسکن مهر با تخفیف به متقاضیان از تلاش‌ها برای تعحویل واحدهای مسکن مهر خبر داد. هدایت اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها، بازار مسکن در شرایط خوبی نبود؛ با این حال، واحدهای مسکن مهر پردیس در این مدت 100 درصد رشد فیزیکی داشته و تا اوایل آبان، 14000 واحد به صورت کامل تحویل داده شدند. 

همچنین در هفته آینده نیز 550 میلیارد تومن پروژه‌های روبنایی بهره‌برداری می‌شوند. این پروژه‌ها شامل 3 مدرسه، فضای سبز، مراکز آموزشی و درمانی خواهند بود.

فروش عرصه واحد‌های مسکن مهر با تخفیف ادامه دارد تا مالکان بتوانند علاوه بر سند اعیانی، سند عرصه واحد خود را نیز دریافت کنند. همچنین طبق گفته هدایت، تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان از محل فروش عرصه مسکن مهر درآمد داشته‌ایم.

دلالی در مسکن مهر تمامی ندارد!

در پردیس در دو بخش دلالان فعالیت می کنند که بخشی از آنها مشاوران املاک هستند که فعالیت آنها قانونی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بخش دیگر دلالان هستند که به صورت گسترده و غیر قانونی فعالیت می کنند و تاکنون اقداماتی برای حذف آنها صورت گرفته اما به نتیجه کامل نرسیده ایم اما تاحدودی توانسته ایم بخشی از فعالیت آنها را کاهش دهیم. موضوع اصلی، دلالان سرپایی هستند که با پدیده خاصی در رابطه با آن‌ها روبه‌رو هستیم با توجه به پیگیری‌های را انجام داده ایم، امیدواریم مشاوران املاک با انتقال به زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی بخشی از مشکلاتشان کاهش یابد. ا راه اندازی سامانه جدید خریداران می‌توانند استعلام واحد خود را به صورت کامل دریافت کنند که نقش موثری در حذف دلالان دارد.

برچسب ها

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.