تحقق رویای خانه دار شدن با طرح مسکن استیجاری

سارا حسنی
1397/01/06
542
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقق رویای خانه دار شدن با طرح مسکن استیجاری

با کاهش پیدا کردن نرخ سود های بانکی، سرمایه های سرگردان به بازار مسکن نیز راه پیدا کرد، و مالکان به سمت افزایش اجاره بها گرایش یافتند و بر خلاف گذشته که بازار رهن کامل رونق بیشتری داشت این روزها بازار دریافت اجاره بها افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر اجاره نشینی یکی از معضلات مردم به خصوص در تهران است. با کاهش یافتن نرخ سود های بانکی، سرمایه های سرگردان به بازار مسکن نیز راه پیدا کرده است، و مالکان به سمت افزایش اجاره بها گرایش یافتنداند و بر خلاف گذشته که بازار رهن کامل رونق بیشتری داشت این روزها بازار دریافت اجاره بها افزایش پیدا کرده است.
هر ساله نرخ اجاره بها به طور غیر منطقی افزایش پیدا می کند و دولت ها طی این سال ها نتوانسته اند مشکل را بر طرف کنند. طبق جدیدترین گزارشی که بانک مرکزی از کاهش آمار اجاره نامه ها ارائه داده است، میزان قرار داد ها در ماه های گذشته 29 درصد کاهش پیدا کرده، و دولت باید بتواند در سال 97 بازار مسکن را کنترل کند و طرح مسکن استیجاری که تنها گزینه امید مستاجران است را به مرحله اجرا برساند تا بخشی از مشکل مستاجران که افزایش قیمت 30 تا 40 درصدی است از بین برود.
به گزارش متراژ، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این خصوص گفت: مسکن استیجاری به عنوان مهم ترین بخش در صنعت اجاره به حساب می آید و دولت باید هرچه زودتر این بخش از بازار مسکن را فعال کند. وی افزود: باید اجازه دهیم که سرمایه گذاران و فعالان این بازار سرمایه ها را به بازار مسکن تزریق کنند تا با رونق بازار مسکن اجاره نیز به رونق و ثبات دست پیدا کند.

شعبات متراژ در حال حاضر محله جردن را تحت پوشش قرار می دهند و شما می توانید برای خرید آپارتمان در جردن، با شماره 1491 تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران متراژ بهره مند شوید.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.