تحلیل آینده بازار مسکن از نگاه مشاوران املاک

آرش توکلی
1397/03/18
271
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تحلیل آینده بازار مسکن از نگاه مشاوران املاک

آژانس های املاک بر اساس مراجعه خریدار و قدرت خرید آن ها، لیست واحدهای مسکونی را پیش روی متقاضیان مسکن قرار می دهند و پس از عقد قرارداد کمیسیون خود را دریافت می کنند. مشاورین املاک عقیده دارند که تنها نقش واسطه گری و پیوند دادن بین خریدار و فروشنده را ایفا می نمایند و افزایش قیمت مسکن ، قیمت گذاری صرفا توسط صاحبان ملک و با تاثیر پذیری از بازار مسکن صورت می گیرد.

آژانس های املاک بر اساس مراجعه خریدار و قدرت خرید آن ها، لیست واحدهای مسکونی را پیش روی متقاضیان مسکن قرار می دهند و پس از عقد قرارداد کمیسیون خود را دریافت می کنند.
مشاورین املاک عقیده دارند که تنها نقش واسطه گری و پیوند دادن بین خریدار و فروشنده را ایفا می نمایند و افزایش قیمت مسکن، قیمت گذاری صرفا توسط صاحبان ملک و با تاثیر پذیری از بازار مسکن صورت می گیرد.
به گزارش متراژ به نقل از اقتصاد آنلاین، رشد قیمت مسکن از شش ماه دوم 1396 آغاز شد و در ابتدای سال جاری همزمان با افزایش قیمت سکه و ارز به بیش از 30 درصد رسید که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم و مشاوران املاک شده و آن ها معتقدند با شروع تابستان این رشد قیمت ها وارد فاز جدیدی خواهد شد.
در این مقاله به بررسی روند صعودی قیمت ملک و املاک و پیش بینی مشاوران املاک از آینده بازار مسکن خواهیم پرداخت.
یکی از مدیران آژانس املاک در محدوده زعفرانیه در خصوص میزان خرید و فروش خانه در سال 1397 عقیده دارد: بر خلاف تصور عموم با وجود افزایش قیمت مسکن، تعداد معاملات نبست به سال گذشته رشد داشته و متقاضیان مسکن علی رغم حباب قیمت ها، برای خرید آپارتمان های مورد علاقه خود حضور فعالی در این بازار دارند.
این کارشناس در خصوص جو روانی و ناپایداری تعرفه ها نیز افزود: در شرایط فعلی چشم انداز بازار در تابستان قابل پیش بینی نیست.
یکی دیگر از مشاورین املاک منطقه میدان انقلاب نیز در خصوص افزایش قیمت بی سابقه مسکن در سه ماه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: مردم دیگر تحمل گرانی مجدد خانه در تابستان را ندارند و اجاره نشین ها چاره ای جز قبول افزایش قیمت یا جا به جایی به خانه با متراژ کمتر را نخواهند داشت.
اما مدیر یکی از بنگاه های معاملاتی در حوالی خیابان فلاح نظری متفاوت دارد و معتقد است به دلیل عدم کنترل دولت و فقدان نظارت در حوزه مسکن، قیمت ها بیش از پیش نیز گران خواهد شد.
کارشناسی دیگر که در محدوده میدان جمهوری فعالیت می کند نیز خاطر نشان کرد: بازار کسادی قبل را ندارد و قیمت ها منطقی تر و معقولانه تر شده است به همین دلیل صاحبان ملک و خریداران رغبت بیشتری به انجام معاملات دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.