ترفند جدید سازنده ها برای پیش فروش آپارتمان های خود

آرش توکلی
1398/03/03
407
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترفند جدید سازنده ها برای پیش فروش آپارتمان های خود

برخی از انبوه سازان با ثبت آگهی فروش آپارتمان، واحدهای مسکونی نیمه کاره و در حال ساخت خود را تحت عنوان آپارتمان آماده تحویل در معرض مشاهده مردم قرار می دهند.

برخی از انبوه سازان با ثبت آگهی فروش آپارتمان، واحدهای مسکونی نیمه کاره و در حال ساخت خود را تحت عنوان آپارتمان آماده تحویل در معرض دید مردم قرار می دهند. این ترفند جدید در دو ماه اخیر افزایش یافته و باعث بروز مشکلات زیادی شده است. این خانه ها با قیمت واحد آماده به فروش می رسند ولی به دلیل ضعف قانونی در قرارداد مربوط به معامله راه مشخصی برای پیگرد قانونی تکمیل ساختمان وجود ندارد.
به گزارش سرویس خبری متراژ، برخی از سازندگان با سو استفاده از این خلا قانونی در خصوص زمان تحویل آپارتمان و ملزومات واحد مسکونی به خریدار پاسخ صحیحی نمی دهند و ممکن است هزینه بیشتری برای تکمیل برخی از قسمت های ساختمانی از متقاضی درخواست نماید. یکی از عوامل رواج این نوع آگهی ها افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کمبود بودجه بساز و بفروش برای تکمیل واحدهای نیمه کاره می باشد. بر اساس تحقیقات میدانی انبوه سازان به دلیل افزایش هزینه ملزومات ساختمانی قادر به تکمیل و اتمام پایان ساخت نمی باشند به همین دلیل سعی دارند با ترفند جدید آپارتمان های در حال ساخت خود را با عنوان آپارتمان آماده تحویل به فروش برسانند و با استفاده از مبلغ معامله اقدام به تکمیل و ادامه ساخت پروژه های مسکونی خود نمایند.
متقاضیان مسکن در صورت آگاهی از شرایط و قوانین لازم می توانند از بروز چنین سو استفاده هایی جلوگیری نمایند و راه سوداگری در بازار مسکن را مسدود کنند. خریداران مسکن لازم است قبل از خرید و فروش هر نوع ملکی در خصوص وضعیت مالکیت و سند واحد مورد نظر تحقیق کنند و با مشورت مشاورین املاک معتبر و بازدید از ملک مورد نظر قراردادی قانونی و قابل پیگرد برای خرید خانه منعقد نمایند. این موضوع سبب می شود تا امکان سو استفاده به حداقل رسد و سازندگان امکان برخورد سلیقه ای و دریافت پول بیشتر را از خریدار نکنند.
منبع: شهر خبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.