تصویب افزایش سقف تسهیلات مسکن در سال 98

آرش توکلی
1398/04/10
278
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصویب افزایش سقف تسهیلات مسکن در سال 98

در چند ماه گذشته یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی وزارت راه و شهرسازی و مجلس روش های تسهیل خانه دار شدن مردم و افزایش قدرت خرید متقاضیان بوده است.

در چند ماه گذشته یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی وزارت راه و شهرسازی و مجلس روش های تسهیل خانه دار شدن مردم و افزایش قدرت خرید متقاضیان بوده است. در شرایطی که تورم اقتصادی و جهش قیمت مسکن بیش از حد انتظار بوده و عرضه و تقاضا در بازار املاک هم خوانی ندارد، وزیر راه و شهرسازی تلاش می کند تا با اجرایی نمودن طرح هایی نظیر تولید 400 هزار واحد مسکونی و افزایش سقف وام بانکی برای خانه دار شدن شرایط را به سمت رونق مجدد هدایت کرده و رضایت مردم را جلب نماید.
به گزارش سرویس خبری متراژ، در شش ماه دوم سال 97 به دلیل رشد بیش از 70 درصدی تعرفه خرید هر متر مربع آپارتمان در کلان شهرها میزان پوشش دهی وام مسکن و تسهیلات بانکی برای خانه به پایین ترین میزان خود رسید و متقاضیان در تهران با استفاده از این وام حتی موفق به تامین 20 درصد از هزینه کل خانه نمی شدند. به همین دلیل در دو ماه پایانی سال گذشته جلسات متعددی میان بانک مسکن و مدیران دولتی در خصوص اعمال سیاست های جدید برای اعطای تسهیلات برگزار شد و مقرر شد سقف تسهیلات مسکن در سال 98 افزایش یابد. اما در حال حاضر و با گذشت بیش از 4 ماه از سال 98 هنوز دستور العمل ارائه وام بانکی برای خرید خانه ابلاغ نشده و متقاضیان در انتظار اجرایی شدن این مصوبه می باشند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب رشد سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابیلت تبدیل به فروش اقساطی در بانک های تجاری و بانک مسکن در 14 اسفند از پیگیری و اجرایی شدن مصوبه تکمیلی برای افزایش تسهیلات مسکن به شرط توان پرداخت اقساط با مبلغ بیشتر خبر داد. در این طرح در صورتی که زوج ها تا پنج میلیون تومان توانایی بازپرداخت وام مسکن را داشته باشند به متقاضی با هماهنگی بانک بیش از 160 میلیون تومان وام اعطا شود.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.