تمایل مردم تهران به خرید آپارتمان های میان متراژ

آرش توکلی
1398/06/02
211
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمایل مردم تهران به خرید آپارتمان های میان متراژ

در سال گذشته همزمان با افزایش نرخ ارز و طلا بازار مسکن نیز با رشد قیمت مسکن روبه رو شد و قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در پایتخت با رشد بیش از 80 درصدی به میانیگن 14 میلیون تومان برای هر متر مربع رسید.

در سال گذشته همزمان با افزایش نرخ ارز و طلا بازار مسکن نیز با رشد قیمت مسکن روبه رو شد و قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در پایتخت با رشد بیش از 80 درصدی به میانیگن 14 میلیون تومان برای هر متر مربع رسید. متقاضیان خرید مسکن با مشاهده التهاب و ارائه پیشنهادی نجومی برای معامله املاک از خرید صرف نظر نموده و انبوه سازان نیز با مشاهده افزایش نرخ خرید مصالح ساختمانی از ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید انصراف دادند. برخی از دلالان هم با آگاهی از نیاز مردم اقدام به درج آگهی فروش مسکن در سایت های اینترنتی با رقم های سرسام آور نمودند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در 5 ماه نخست سال جاری میزان تمایل مردم به خرید آپارتمان های کمتر از 100 متر افزایش یافته و با ناکارآمدی سقف تسهیلات مسکن در پایتخت و قدرت مالی محدود، خریداران به فکر معامله خانه های میان متراژ و کوچک متراژ هستند. اما فایل های ثبت شده در مشاورین املاک عمدتا مربوط به خانه های بالای 100 متر در مناطق شمالی تهران می باشند، به همین دلیل برخی از متقاضیان اقدام به خرید واحدهای مسکونی در شهرهای اطراف تهران مانند پرند و ورامین نمودند و از پایتخت به حاشیه شهر مهاجرت نمودند. سرمایه گذاران نیز که تا سال گذشته پول های سرگردان خود را به سمت بازارهای پر سودی نظیر دلار هدایت کردند با کاهش نرخ ارز از ماه گذشته اقدام به سرمایه گذاری مجدد در بازار مسکن نموده و خانه های قدیمی و کلنگی را برای معامله انتخاب کردند.
پایتخت نشین ها در بهار 98 واحدهای مسکونی با میانگین مساحت 88 متر مربع خریداری کردند. این موضوع نشان دهنده پرطرفدار بودن این متراژ ساختمانی در بازار املاک تهران می باشد. از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهند متوسط عمر بنای واحدهای خریداری شده از سوی متقاضیان در شهر تهران 11 سال بوده و میزان تمایل برای خرید خانه های قدیمی ساز در حال افزایش می باشد.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.