ثبات قیمت ها در بازار مسکن پایتخت

آرش توکلی
1397/10/04
156
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثبات قیمت ها در بازار مسکن پایتخت

در چند ماه گذشته میانگین خرید و فروش مسکن در تهران با کاهش چشم گیری مواجه شده و متقاضیان تمایلی برای معامله واحدهای مسکونی آماده فروش نداشته و در انتظار قیمت گذاری منطقی و منصفانه مالکان و انبوه سازان می باشند.

در چند ماه گذشته میانگین خرید و فروش مسکن در تهران با کاهش چشم گیری مواجه شده و متقاضیان تمایلی برای معامله واحدهای مسکونی آماده فروش نداشته و در انتظار قیمت گذاری منطقی و منصفانه مالکان و انبوه سازان می باشند. هرچند که نرخ اسمی خرید خانه در فایل های مشاورین املاک هم چنان روند صعودی دارد و فروشندگان تعرفه های خود را با تورم اقتصادی تنظیم نموده اند اما مردم حاضر به پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید یک آپارتمان نیستند و ظرفیت قیمتی در بازار مسکن از دست رفته است.
به گزارش متراژ سامانه جامع خرید و فروش آنلاین مسکن به نقل از ایسنا، تعرفه ها در بازار مسکن پایتخت در شرایطی به بالاترین حد خود یعنی متری 9 میلیون تومان در آذر ماه سال جاری رسیده که میانگین نقل و انتقال املاک با افت 64 درصدی روبه رو شده، اما سرعت افزایش نرخ هر متر مربع آپارتمان از 9 درصد در هر ماه به کمتر از 5 درصد رسیده و دلالان و سفته بازانی که با هدف کسب سود نجومی اقدام به خرید واحدهای مسکونی برای دو برابر شدن سرمایه خود نموده اند با بحران رکود در بازار مسکن و عدم وجود مشتری روبه رو شده اند.
در این شرایط متقاضیان خرید خانه به سمت معامله آپارتمان ارزان قیمت و متراژ پایین هدایت شده و واحدهای آماده فروش در مناطق جنوبی تهران با افزایش تقاضا مواجه شده و مردم با استفاده از تسهیلات مسکن اقدام به خرید خانه در بخش جنوبی پایتخت می کنند.
کارشناسان اقتصادی با تحلیل شرایط بازارهای موازی از جمله ارز و سکه، بر این باورند که تعرفه گذاری در بازار مسکن همچنان غیر منطقی و خارج از عرف است و مالکان و انبوه سازان می بایست قیمت های منطقی تری را به خریداران ارائه دهند.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.